سید اسماعیل موسوی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان متبوعش و شهرداری زنجان از مدتها پیش مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل درونشهری از قبیل خطوط ویژه ، تامین لاستیک مورد نیاز و تخصیص یارانه را در دستور کار خود قرار داده بود و بیش از 50 جلسه کارشناسی شده را در شورا وشهرداری برای اجرای این طرح ها طی چهار ماهه گذشته برگزار کرده که نتایج آن به عملیاتی شدن کارها منجر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تجمع روز گذشته اتویوسرانان درونشهری زنجان این شائبه را در بین مخاطبان و شهروندان بوجود می آورد که تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز تحت تاثیر این مسائل بوده در صورتی که برنامه ریزی لازم آن از هفته های قبل انجام گرفته بود.
این مسئول با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک شهر و استان خاطر نشان کرد: هرکدام از اقدامات یاد شده مستلزم کار کارشناسی چند ماهه بوده با پیگیری های انجام گرفته بخشی از این مهم به نتیجه رسیده است.

**فاز اول خطوط ویژه حمل و نقل درونشهری زنجان تصویب شد
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان اعلام کرد: فاز اول خطوط ویژه حمل و نقل درون شهری زنجان شامل اتوبوس و تاکسی به تصویب شورای ترافیک استان رسید که از هفته آیند عملیاتی اجرایی آن آغاز می شود.
به گفته موسوی، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که عملیاتی اجرایی فاز اول خطوط ویژه حمل و نقل درون شهری زنجان ( اتوبوس و تاکسی) در هسته مرکزی طی هفته آینده اجرایی شود.
وی اظهار داشت: کلیات فاز دوم طرح نیز به تصویب رسید که جزئیات آن پس از مطرح شدن در کمیته فنی شورای ترافیک استان نهایی خواهد شد.
موسوی خاطرنشان کرد: این در حالی است که پس از ماهها و کار کارشناسی و پیگیری های فراوان ، فازاول طرح ساماندهی خطوط حمل و نقل درونشهری به تصویب شورای ترافیک استان رسید.
این مسئول ادامه داد: اعتبارات اجرای این طرح نیز از محل ردیف بهبود حمل و نقل عمومی شهرداری پیش بینی شده و با عملیاتی اجرایی آن مشکل تردد اتوبوس ها در خیابان هفت تیر برطرف می شود و بدین ترتیب که بخشی از بار آن، به خیابان زینبیه منتقل خواهد شد.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، دسترسی مردم به هسته مرکزی شهر تسهیل می شود که با اجرای فاز نخست این طرح، اولین قدم در راستای ارتقای کمی و کیفی حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهری برداشته می شود که گامی موثر در حمایت از قشر رانندگان اتوبوس درونشهری و تاکسی است.

** فرمانداری نظریه کارشناسی را اعلام نکرده است
موسوی با اشاره به تجمع امروز رانندگان اتوبوسرانی شهرداری نیز افزود: طبق تصویب شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان مقررشده بود که نرخ کرایه ناوگان اتوبوس های درون شهری زنجان افزایش یابد.
وی بیان کرد: بر اساس قانون، مصوبات شورای شهر این مهم باید به تایید فرمانداری زنجان برسد که منتظر بررسی و اعلام نظر کارشناسی فرمانداری هستیم.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون اغلب رانندگان اتوبوس درونشهری شهرداری از طریق سامانه های مختلفی نسبت به پوشش بیمه ای خود اقدام کرده اند و افراد فاقد رقم بسیار ناچیزی را شامل می شود.
به گفته موسوی، این مشکل کشوری است و ربطی به شهرداری ندارد که دولت با مذاکره درصدد رفع این مشکل هستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 140 دستکاه اتوبوس درون شهری و 2هزار و 500 دستگاه تاکسی در سطح شهر زنجان فعال است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.