به گزارش ایرنا، حکمت الله داودی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از نخبگان معلول قزوین که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، تاکید کرد: سال گذشته بودجه مناسبی برای توانمندسازی و مناسب سازی شهر، ویژه معلولان اختصاص داده شد و امسال نیز شورای پنجم تلاش خود را جهت افرایش این بودجه به کار خواهد بست.
وی با اشاره به مصوبه این شورا در خصوص حمل و نقل رایگان معلولان، اظهار داشت: البته بخش دیگری از مطالبات جامعه معلول و دغدغه اعضای شورای شهر مبنی بر تخصیص فضای ورزشی مناسب به این افراد هنوز عملیاتی نشده که باید هرچه زودتر نسبت به تحقق آن اقدام شود.
به گفته این عضو شورا، البته اخیرا با تصمیم شورا و ابلاغ شهردار قرار شد در نخستین فرصت ممکن یکی از پارک های شهر به منظور ایجاد فضای ورزشی برای معلولان اختصاص یابد.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همچنین از تمامی ادارات و سازمان های خدمات رسان دولتی و غیر دولتی نیز خواسته شده تا در صورتی که فضای مناسبی برای ورود معلولان به ادارات آنها نباشد آن را ایجاد کرده تا دسترسی به فضای خدماتی برای این قشر از جامعه فراهم شود.
به گفته داودی، خوشبختانه اتوبوس های جدید سازمان اتوبوسرانی با مجهز بودن به رمپ ویژه برای معلولان امکان تردد آنها را فراهم کرده تا هم معلولان و هم سالمندان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
رییس شورای شهر قزوین در پایان اضافه کرد: ایجاد برنامه های نشاط آور در حوزه معلولان نیز پایین است و پیشنهاد می شود شهرداری به طور فصلی چند برنامه شاد و بانشاط برای آنها در دستور کار قرار دهد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.