مسیح الله معصومی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طراحی پروژه این پیاده راه شهر زنجان انجام گرفته و ردیف بودجه ای نیز برای سال آینده پیش بینی شده که با اجرای صحیح و منطقی و با کیفیت این محور ضمن اینکه این محور به خیابان گردشگری تبدیل می شود، سکون و آرامشی را در پهنه مرکزی شهر فراهم می کند.
وی اظهار کرد: بر این اساس بسیاری از فضاهای خدماتی در حوزه های مختلفی به شکل نادرستی در هسته مرکزی شهر متمرکز شده و این وضعیت مراجعه بار سفر شهروندان را به مراتب افزایش می دهد.
معصومی افزود: بر این اساس برای صدور پروانه ها و توزیع خدمات در تمامی مناطق تلاش می شود خدمات مورد نیاز شهروندان ارائه که تحقق این مهم سفرهای غیر ضروی به مرکز شهر را به حداقل کاهش داده و حتی به منزله حذف سفر و خلوت سازی و روان سازی ترافیک خواهد بود.
شهردار زنجان گفت: بخش عمده بافت شهر زنجان بر اساس ساختار سنتی شکل گرفته و در قسمت های توسعه یافته مشکلات کمتری در حوزه ترافیک وجود دارد که در تناسب نیستند و در این میان فرهنگسازی در کاهش مشکلات اهمیت زیادی دارد.
معصومی افزود: این در حالی است در کشورهای دیگر مشاهده می شود مردم بجای استفاده از حمل و نقل شخصی به حمل و نقل عمومی گرایش پیدا کرده اند و شهرداری تلاش دارد با یکسری از سیاست ها به ارتقای این بخش ها کمک کند.
وی بیان کرد:یکی از برنامه های پیش رو بحث استفاده بهینه از معابر است و امکان اینکه تمامی معابر شهری را یکجا تعویض کرد و یا بازگشایی شود با توجه به مشکلات اجتماعی و توان مالی شهرداری، امکان پذیر نیست.
معصومی خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری بحث بهینه سازی و افزایش بهره وری در حوزه تملکات ، محور زینبیه شرقی را انجام داده که تا 22بهمن امسال فاز یک زینبیه غربی افتتاح خواهد شد و ادامه زینبیه غربی تا خیابان شهید مطهری را دوباره آغاز می کند.
وی خاطر نشان کرد: گروههای کارشناسی نیز تلاش می کنند که معابر موجود بیشترین استفاده لازم را داشته باشند و این در حالی است یکطرفه کردن محورها را اقدامی موثر می دانند اما این موضوع نارضایتی را بدنبال دارد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی** اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.