حمیدرضا حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پروژه ای توسط اداره کل پست استان با عنوان جی نف (GNAF ) در دست اجرا و از طرفی نیز بحث پیگیری افزایش مناطق شهرداری از سه منطقه به چهار منطقه مطرح شده است.
وی اظهار داشت: در پیاده سازی طرح علاوه بر رعایت مسائل شهرسازی، خوانایی معیارهای طرح اداره کل پست و وزارت کشور نیز مد نظر قرار گرفته و بر این اساس رفتارها در بافت های مختلف نیز متفاوت از یکدیگر است که معیارهای اساسی خوانایی و قابلیت شناسایی، یکپارچگی، هویت، مساحت و جمعیت در هر یک از بافت ها اهمیت متفاوتی دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: به عنوان مثال، در بافت سنتی تنها معیار مد نظر هویت و سابقه تاریخی محله بود که از طریق مطالعات گسترده توسط مشاور و مصاحبه با مطلعین و اسناد تاریخی انجام گرفت در حالی که در بافت حاشیه ای مهمترین مساله خوانایی و قابلیت شناسایی بودن محدوده کوی ها و محلات بوده و سایر معیارها در اولویت ها و درجه بعدی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در طرح جدید تغییر و تحولاتی در مرز کوی ها و حتی نام آنها انجام گرفته و به طور قطع هیچ طرحی بدون ایراد نیست و در این میان کاری درست است شروع شود که در طول زمان ایرادات آن برطرف شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: مرز بندی محلات در بافت تاریخی شهر حساسیت زیادی دارد به همین دلیل تصمیم بر آن است اگر مستندات قابل قبولی مبنی بر اشتباه بودن مرز محلات ارائه شد، قابلیت اصلاح داشته باشد.
وی بیان کرد: در پروژه جی نف استاندارد سازی آدرس ها انجام می گیرد و هر ملکی دارای آدرس مشخص و قطعی خواهد بود و به مالک و همه دستگاه های خدمات رسان اعلام خواهد شد که همه باید از همان آدرس استاندارد استفاده کنند.
حمیدی افزود: در پروژه مذکور پلاک های شهرداری که در سر در خانه ها نصب شده دچار تغییر شده و هر ملکی دارای کد شناسایی خواهد شد که مانند کد ملی افراد کد هویتی آن ملک محسوب شده و همه جا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پلاک شهرداری نیز همان کد خواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: بی تردید این پروژه نیز اعتراض ها و نقدهایی را به دنبال دارد و در این میان اجرای طرح اصلاح و ساماندهی محله بندی شهر بسیار ضروری است و این مهم باید به سرانجام می رسید.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.