به گزارش سه شنبه شب ایرنا از استانداری تهران، احمد تواهن در نشست آموزشی نمایندگان وزارت کشور و شورای اسلامی شهر در کمیسیون های ماده ١٠٠ شهرداری های شهرهای تابعه استان تهران با اشاره به برخی تصمیماتی که از سوی کمیسیون ماده ١٠٠ در شهرداری ها اتخاذ می شود گفت: گاهی عدم وجود وحدت رویه در تصمیمات مخصوصا در مورد روند ساخت و سازها قابل مشاهده است.
تواهن با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات آموزشی این کمیسیون برای دستیابی به وحدت نظر در تصمیم گیری ها گفت: دستورالعملی برای سنجش دانش نمایندگان کمیسیون ماده ١٠٠ در این خصوص ابلاغ شده است.
وی با تأکید براینکه در کمیسیون ماده ١٠٠ سه محور اصلی فنی، شهرسازی و بهداشتی درساختمان ها مورد نظر است تصریح کرد: عدم رعایت اصول در این سه شاخص به معنای وجود نقص در ساختمان است.
معاون امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: در ساختمان ها ممکن است رأیی صادر و یا پایان کار داده شده باشد، اما در زمان حوادث، مسئولیت وقوع اتفاق در ساختمان به عهده صادر کننده رأی و اعضای کمیسیون ماده ١٠٠ است.
تواهن ارتفاع، تراکم، زیرزمین، اضافه بودن سطح اشغال، افزودن واحدها را از جمله مهمترین تخلفاتی ذکر کرد که با برخورد کمیسیون ماده صد مواجه می شود.
وی تأکید کرد: مقررات شهرسازی در حکم قانون است و نباید سرنوشت آرای کمیسیون ماده ١٠٠ به درآمد شهرداری گره بخورد.
تهرام/3036 /6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.