محمد حاجیان شهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس اعطای تسهیلات 150 میلیارد ریالی برای بهره برداری هر چه سریعتر مجتمعهای ساماندهی مشاغل مزاحم در بیرون از شهر مشهد در شورا مصوب شد تا روند کار شتاب گیرد.
وی در ادامه به جمع آوری روزانه افزون بر دو هزار تن زباله در مشهد اشاره و بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند باید به سمت فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا حرکت کند. هم اینک 12 درصد پسماند جمع آوری شده بازیافت می شود اما این حجم باید به بیش از 20 درصد افزایش یابد.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: همچنین روند راه اندازی خط جدید بازیافتی در مشهد باید سرعت گیرد. خط هزار تنی برای بازیافت زباله طراحی و اجرا شده اما به دلیل ضعف فنی هنوز به بهره برداری نرسیده است.
وی در ادامه به ساماندهی زباله های عفونی و بیمارستانی نیز اشاره و بیان کرد: طبق قانون شهرداریها مکلف به تحویل گیری پسماندهای عادی هستند اما در مورد پسماندهای عفونی و بیمارستانی تعهدی ندارند. پسماندهای عفونی و بیمارستانی باید عادی سازی و سپس تحویل سازمان پسماند شوند. بی خطر سازی زباله های عفونی می بایست از سوی بیمارستانها صورت گیرد.
حاجیان گفت: مطبهای پزشکان نیز در بی خطرسازی زباله های عفونی همکاری ندارند لذا با ورود دادستانی موضوع بی خطرسازی پسماندهای عفونی وارد مرحله جدی شده و موضوع در حال ساماندهی است.
وی در ادامه به موضوع خصوصی سازی آتش نشانی مشهد هم اشاره و بیان کرد: وزارت کشور به صراحت اعلام کرده این حوزه حاکمیتی است و قابل واگذاری نیست. در عین حال عده ای معتقد به خصوصی سازی هستند لذا می بایست وزارت کشور به عنوان ناظر فعالیت شهرداریها به این موضوع ورود کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: موضوع واگذاری ایستگاهها آتش نشانی از زمان فعالیت سومین دوره شورای شهر مشهد شروع و در شورای چهارم به نتیجه قطعی نرسید. در شورای پنجم همچنان در کش و قوس است لذا باید تصمیمی برای شهر مشهد گرفته شود که بعدها پشیمان نشوند.
وی گفت: هم اینک 50 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر مشهد فعالیت دارند و تا رسیدن به حد استاندارد باید 16 ایستگاه دیگر در این شهر راه اندازی شود.
بودجه معاونت خدمات شهری شهرداری کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مشهد امسال هفت هزار و 680 میلیارد ریال است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.