محمد رضا حیدری روز سه شنبه در مراسم آغاز ساخت پروژه مشارکتی 180 واحدی علویه در مشهد افزود: شرایط ویژه ای در مناطق کم برخوردار مشهد با 3 هزار هکتار مساحت و یک میلیون نفر جمعیت حاکم است که ناشی از عوامل و سیاستگذاری های نامناسب و عدم توجه به آمایش سرزمین می باشد.
وی اظهار داشت: شهرداری می تواند برای حل معضل مناطق حاشیه ای در بخش مسکن سازی نقش های مختلف از جمله تغییر و اصلاح الگوی ساخت و تولید استاندارد بنا ایفا کند و مشارکت در این پروژه مشارکتی نیز با این هدف انجام شده است.
وی گفت: نهادهای توانمند در مشهد که دارای زمین و ظرفیت اقتصادی بیشتری هستند می توانند در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.
حیدری افزود: اینگونه نهادها همچون آستان قدس رضوی می توانند در ارائه زمین مشارکت کنند و شهرداری نیز پروانه بدهد و دیگر نهادها نیز از نظر مالی کمک کنند تا ساخت مسکن در مقیاس وسیع انجام شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: این پروژه مشارکتی نشان داد با هدف خدمت به مردم همه می توانند دور هم جمع شوند.
امیر حسین قاضی زاده افزود: مشهد مشکلات بزرگی دارد که معلول عوامل پیچیده ای است اما فقط وظیفه موسسات خیریه نیست که این مشکلات را حل کنند بلکه همه دستگاهها، مردم، بازاریان و خیرین باید جمع شوند تا مشکل حاشیه شهر حل شود.
عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: سرعت بخشی برای همکاری با خیرین و واگذاری زمین به آنان می تواند از مشکلات ناشی از افزایش قیمتها جلوگیری نماید.
در این مراسم ساخت 180 واحد مسکونی برای افراد نیازمند به صورت مشارکت با نهادهای مختلف و با همکاری موسسه خیریه مسکن سازان اهل بیت (ع) آغاز شد.
این طرح در منطقه پنجتن مشهد شامل واحد های مسکونی، درمانگاه و سالن مطالعه است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.