حمیدرضا حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فزود: بسیاری از شهروندان از آسفالت معابر و نامناسب بودن آن ناراضی هستند و رفع این مهم نیز با ارائه راهکارهایی می تواند اثر بخشی بهتری داشته باشد.
وی اظهار داشت: بر این اساس طول کل معابر شهر زنجان 910 کیلومتر و مساحت آن حدود 5.14 میلیون متر مربع می باشد که با کسر مساحت پیاده روها، سطح آسفالت خور معابر حدود 12 میلیون متر مربع است.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: با توجه به مساحت کل معابر شهر زنجان و احتساب متراژی آن می توان گفت که توان تعویض آسفالت معابر برای شهرداری در سیکل 17 ساله امکان پذیر است.
حمیدی اظهار داشت: عمر مفید آسفالت معابر پنج سال است و بنابراین معابر زنجان با این شرایط در طول 12 سال فاقد کیفیت لازم هستند و برای حل این مساله می توان برنامه ریزی های مشخصی را مورد توجه قرار داد.
وی بیان کرد: تغییر مصالح کف سازی معابر بافت مرکزی شهر از نوع آسفالت به پیور(سنگ فرشی مصنوعی)که دوام و ماندگاری مصالح 30 سال برآورد شده ،و از مزایای اجرای این طرح می توان به زیبایی منظر شهری و همگونی،کاهش سرعت حرکت اتومبیل ها در معابر و تردد کنترل شده آنها به جهت نوع مصالح کف و تنوع رنگ طرح در اجرای کف اشاره کرد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: استفاده از این نوع سنگ فرش،به لحاظ آسفالت صرفه اقتصادی داشته ، سهولت در تعویض و تعمیر کف سازی و شفاف بودن هزینه اجراو تعمیر و عدم امکان سوء استفاده در اجرا بر خلاف آسفالت کاملا قابل محاسبه و قابل کنترل است.
به گفته این عضو شورا، استفاده از مصالح مناسب ( غیر از نمک) در یخ زدایی به هنگام بارش برف، افزایش کیفیت آسفالت با استفاده از مصالح افزودنی جدید و تعمیر به موقع خرابی آسفالت برای جلوگیری از تخریب بخش های سالم از طریق نفوذ آب نیز از دیگر راهکارهایی اجرایی کاهش ذکر کرد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.