به گزارش ایرنا، دکتر مهدی قنادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: هم اکنون این طرح در استان کرمان اجرا می شود که با رفع نقایص آن، تا پایان سال در تمامی مراکز استان ها اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن خدمات این سازمان نیز به معنای توقف در ارائه خدمات نیست، اظهار داشت: هم اکنون پوشش بیمه همگانی و دیگر صندوق های بیمه ای طبق روال گذشته انجام می شود و هیچگونه خللی به روند آن وارد نشده است.
قنادی افزود: یکی از مشکلات سازمان بیمه سلامت، همپوشانی بیمه ای است که رفع آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه شمار بیمه شدگان در کشور از کل جمعیت آن بیشتر است، بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده بیشترین همپوشانی ها مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.
این مسئول ادامه داد: با رفع همپوشانی ها، تا پایان سال بیمه شدگان در صندوق های مختلف از جمله بیمه شدگان روستایی، همگانی و کارمندی ساماندهی می شوند و آمار دقیقی در این حوزه به دست می آید.
مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت کشور در ارتباط با لغو همکاری برخی مراکز ارائه دهنده خدمات با سازمان بیمه سلامت گفت: طبق قانون در صورت نیاز تمامی مراکز ارائه خدمات باید با سازمان های بیمه گری پایه قرارداد داشته باشند.
وی بیان کرد: در سال های گذشته مراکز طرف قرار داد با بیمه با تاخیرهای چندین ماهه و حتی یکساله مطالبات خود را دریافت می کردند، در حالی که با اقداماتی، پرداخت این مطالبات به روزتر شده است.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون پرداختی مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان بیمه سلامت از پذیرش سندها و بررسی تا پرداخت، به سه ماه رسیده است.
وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت دستورالعملی مبنی بر تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات درمانی ندارد، اما قانون گذار به وزارت بهداشت تکلیف کرده است راهنمای بالینی را تدوین و برای اجرا در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت و خدمات درمانی نیروهای مسلح قرار دهد تا در مراکز بهداشتی درمانی خصوصی و دولتی و عمومی اجرایی شود.
این مسئول ادامه داد: امسال تعیین سقف تعرفه خدمات در تمامی مراکز درمانی اجرا و بیشترین فشار نیز به مراکز دانشگاه های علوم پزشکی وارد شد.
وی تاکید کرد: سقف تعرفه خدمات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه به این سازمان اعلام و ابلاغ شده و این سازمان مدیریت این کار را برعهده دارد تا کمترین آسیبی به مردم وارد نشود.
مدیر کل نظارت بر خدمات بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: این سازمان به دنبال آن است که درمان و تجویز دارو با همان ارجاع به پزشک اول انجام بگیرد و این کار بصورت مرحله به مرحله خواهد بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس بهره گیری از روش های منسوخ شده گذشته دیگر کارآیی ندارد و باید از روش های نوینی برای ارائه خدمات استفاده کرد.
قنادی خاطر نشان کرد: این سازمان حتی شمار بازرسی های خود را از مراکز درمانی استان ها افزایش داده و در صورت بروز تخلف با موارد برخورد خواهد کرد.
به گزارش ایرناهم اکنون 40 میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.