خدیجه ابراهیم خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجویز دارو باید توسط پزشکان متخصص و منطقی باشد و برای تحقق این امر محدودیت هایی نیز اعمال شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای داروها و اعمال تحریم از سوی دشمنان علیه ایران، از عموم مردم باید از انباشت اقلام دارویی در منازل خودداری و پزشکان نیز در حد متعارف و طبق استانداردهای اعلام شده دارو برای بیماران تجویز کنند.
ابراهیم خانی افزود: عموم مردم با ناآگاهی بصورت خود سرانه دارو مصرف می کنند که عوارض متعددی دارد و در این میان پزشک اولین فردی است که می تواند اطلاعات لازم را به بیمار ارائه کند.
وی بیان کرد: عامل بسیاری از بیماری های فصلی، ویروسی است و به هیچ عنوان به درمان با آنتی بیوتیک نیاز ندارد درحالی که مصرف این نوع اقلام دارویی در کشورمان بسیار بالاست.
این مسئول خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، اغلب بیماران و مخاطبان اطلاعات مورد نیاز خود در حوزه سلامت را از شبکه های اجتماعی به طور ناقص دریافت می کنند که اطلاع رسانی لازم در این ارتباط می تواند عوارض و مشکلات احتمالی مصرف داروها را کاهش دهد.
ابراهیم خانی خاطرنشان کرد: درخواست های غیر اصولی و تحمیل نظر بیمار به پزشک برای تجویز اقلام دارویی نیز به نوبه خود مصرف دارویی را بالا می برد که در بیشتر اوقات توضیحات لازم و عوارض آن به بیمار ارائه می شود اما اثر بخشی لازم را ندارد.
6085/9646
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.