به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: نرخ شتاب خدمت رسانی به نیازمندان در دهه چهارم فعالیت این نهاد افزایش قابل توجهی داشته است و تلاش می شود، با اجتماعی کردن فقر زدایی از ظرفیت های موجود استان با هدف هم افزایی در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان استفاده بیشتر و بهتری انجام شود.
وی اظهار داشت: رویکرد این نهاد در حوزه محرومیت زدایی جامعه، تبدیل دغدغه سازمانی این نهاد به دغدغه همگانی و عمومی در حوزه فقرزدایی است و تلاش کمیته امداد پیوند بین ظرفیت ها و هم افزایی برای کمک رسانی به نیازمندان با هدف فراهم کردن زمینه توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه است.
صفری افزود: تقویت باورهای دینی و ایمانی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص های مهم در مسیر توانمند سازی جامعه هدف این نهاد است و در این راستا برنامه های مختلفی به منظور ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت با نگاه پیشگیرانه اجرا می شود.
این مسئول ادامه داد: طی 6 ماهه اول امسال سه هزار و 922 نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات مشاوره ای این نهاد بهره مند شده اند که عمده خدمات ارائه شده به جامعه هدف در قالب مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه های مشاوره ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه استفاده شود، تا با ارائه آموزش های گروهی در زمینه پیشگیری از اعتیاد از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
به گفته این مسئول، راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و افزایش مشارکت اجتماعی مردم در حوزه فقرزدایی است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.