به گزارش ایرنا، جابر عبدی روز پنجشنبه در آیین معارفه رییس زندان خلخال افزود: با زندانی شدن یک فرد خانواده او بشدت در معرض تهدید انواع آسیب های اجتماعی قرار می گیرد و تلاش برای حرفه آموزی مددجویان با هدف داشتن شغل در جامعه در دستور کار این اداره کل زندانها قرار گرفته است.
وی برگزاری کلاس های اخلاق، دوره های آموزشی کاهش رفتارهای پرخطر و پیشگیری از اعتیاد و مهارت آموزی برای مددجویان را از جمله اقدامات صورت گرفته در زندان های استان ذکر کرد .
عبدی اظهار کرد: حبس زدایی وکاهش جمعیت کیفری زندان ها مورد پیگیری جدی می باشد و در این راستا زندان خلخال در سه سال گذشته موفق تر از دیگر زندان های استان عمل کرده است .
وی با بیان اینکه زندان جدید شهر خلخال در آینده نزدیک با حضور رییس سازمان زندان های کشور افتتاح خواهد شد، افزود: کار انتقال زندانیان از محل زندان قدیمی این شهر به زندان جدید از 11 مهرماه امسال انجام شده است.
به گفته وی، با راه اندازی زندان جدید مشکل تردد زندانیان در مرکز شهر که مورد اعتراض عموم مردم این شهر بود و نیز کمبود فضای فیزیکی برطرف و زمینه برای طبقه بندی زندانیان فراهم شده است.
او اضافه کرد: در زندان جدید امکانات ورزشی و مهارت آموزی زندانیان پیش بینی شده و همین امر زمینه اشتغال زندانی را پس از آزادی فراهم می سازد .
عبدی گفت: در حالی که حداکثر ظرفیت زندان قدیمی خلخال 60 نفر بود ظرفیت زندان جدید 250 نفر بوده ودر صورت نیاز قابل افزایش به 500 زندانی نیز است.
در این آیین با تقدیر از مهدی مهدی زاده رییس قبلی اداره زندان خلخال فرزاد فرزانه به عنوان رییس جدید این زندان معرفی شد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.