به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: مراکز نیکوکاری که از ابتدای سال 92 در زنجان تاسیس شدند اقداماتی از قبیل توزیع بسته های غذایی، کمک هزینه های تحصیلی و درمانی و رسیدگی به نیازمندان را در دستور کار خود دارند.
وی اظهار داشت: هدف از ایجاد این مراکز ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری و هم افزایی در اقدامات نیکوکارانه است.
این مسئول ادامه داد: بهره گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد استان شبکه سازی است طوری که خیرین، مردم و همه مجموعه های استان در کمک به نیازمندان نقش ایفا کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 20مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در استان زنجان فعالیت می کنند که واگذاری کارها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقر زدایی موجب بالا رفتن نرخ شتاب خدمات رسانی به نیازمندان شده است.
وی خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت فعالانه روز افزون خیران در پیشبرد برنامه های این نهاد بسیار موثر است که تا کنون آثار بسیار خوبی را به دنبال داشته است.
به گفته صفری، خیران زنجانی در جشن عاطفه ها نیز بیش از 20 میلیارد ریال کمک کردند که این میزان نسبت به سال گذشته 39 درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردارند که از جمله این تعداد 13هزار زن سرپرست خانوار، 18 هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.