به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس از محل جمع آوری زکات در سه ماهه اول امسال برای تامین نیازهای بیش از 9هزار و 319نفر از خانواده های تحت حمایت هزینه شده است.
وی ، پرداخت 22فقره جهیزیه، 18مورد کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ،167مورد کمک هزینه درمانی بیماران صعب العلاج را از جمله کمک های انجام گرفته به خانواده های تحت حمایت ذکر کرد.
صفری افزود: احداث 12واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت ،پرداخت کمک معیشت به هفت هزار و 249خانواده و پرداخت یکهزارو841 فقره کمک موردی به مددجویان تحت حمایت بوده و در واقع 85درصد زکات جمع آوری شده صرف هزینه های محرومین شده است.
این مسئول ادامه داد: کمک به ساخت چهار مسجد ،یک باب حسینییه و مرمت چهار فقره پروژه عمرانی از دیگر فعالیت های انجام شده از محل زکات بوده که 15درصدهزینه ها را شامل می شود.
وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ ها تا پایان امسال 121 میلیاردریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود که با فعالیت اثربخش این حوزه در استان طی سه ماهه اول امسال 89 درصد محقق شده است.
به گفته صفری، توسعه مشارکت های مردمی در میزان جمع آوری زکات و هزینه های تعریف شده آن نقش بسیار مهمی دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.