هدایت صفری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیازهای سالمندان جامعه هدف این نهاد با دیگر سالمندان تفاوت هایی دارد و در این میان می توان برنامه ها ،فعالیت های ارائه شده دستگاههای متولی امر دراین حوزه را مورد پایش و سنجش قرار داد.
وی اظهار کرد: سالمندی بر هزینه خانوار اثر نامطلوبی دارد و تلاش کمیته امداد رفع مشکلات سالمندان تحت حمایت با مشارکت خیران بوده برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه از جامعه هدف خود در طی سال بر اساس نیاز آنها اجرایی می‌کند.
صفری افزود: هم اکنون کارهای بسیار خوبی در ارتباط با رفع مشکلات سالمندان در استان انجام گرفته اما از انسجام ، فراگیری و جامعیت کافی برخوردار نبوده و در واقع چندان هدفمند نیست.
وی اظهار کرد: در برخی مواقع نیز همپوشانی در ارائه خدمات به سالمندان در استان وجود دارد و ایجاد واحدی متمرکز در مرکز شهرمی تواند خدمات رسانی به این قشر را تسیهل کند و حتی افراد ساکن در مناطق محروم نیز بهره مند شوند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس تهیه یک سند جامع سالمندی در این ارتباط ضرورت دارد که حتی می توان از نظرات بازنشستگان، دستگاههای حمایتی متناسب با نیازهای این قشر استفاده کرد.
وی اظهار کرد: برای افزایش فعالیت های مربوط به حوزه سالمندی توسعه مراکز نگهداری در این بخش و ارتقای فرهنگ عمومی و کرامت انسانی با هدف نگهداری این قشر در خانواده ها در کنار هم باید مورد توجه باشد.
صفری خاطر نشان کرد: مشارکت خیران زنجانی زمینه ارائه خدمات بیشتر متناسب با نیاز سالمندان نیازمند در ابعاد اجتماعی، رفاهی، بهداشتی، درمانی و مراقبتی این گروه از جامعه هدف کمیته امداد فراهم شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.