مدیرکل بهزیستی استان زنجان، نقش رسانه ها و مطبوعات را در حوزه اطلاع رسانی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اثرگذار خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان زنجان گفت: بخش بزرگی از فعالیت های این سازمان اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه هدف است.

به گفته وی، بهزیستی در حوزه پیشگبیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها پکیج هایی آماده و در اختیار مددجویان قرار می گیرد که بیشتر جنبه آموزشی دارد.

محمدی قیداری با بیان اینکه 20 هزار معلول و 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان بهزیستی استان زنجان هستند، گفت: از این تعداد 10 هزار نفر مستمری‌بگیر سازمان هستند و ماهانه با توجه به تعداد اعضای خانوار150 هزار تا 450 هزار تومان مستمری دریافت می کنند که این مبلغ سالانه 10 تا 15 درصد افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه عمده تلاش ما پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی در جامعه است، گفت: در بحث توانمندسازی جامعه هدف هم سال گذشته مقرر شده بود 462 شغل ایجاد کنیم.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان در حوزه های تامین مسکن، ازدواج، تحصیل و اشتغال عملیاتی می شودف گفت: اشتغالزایی جامعه هدف در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به انعقاد تفاهم همکاری با فنی و حرفه ای برای آموزش جامعه هدف اشاره کرد و گفت: پس از طی دوره های آموزشی شغلی، مددجویان بسته به مهارت هایی که کسب کرده اند به مراکز خدماتی و صنعتی معرفی می شوند.

این مقام مسوول برش استانی اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان زنجان در سال جاری را 337 شغل خواند و گفت: سال گذشته 730 شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد شد.

به گفته وی، در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مقاطع تحصیلی مختلف تفاهم نامه های با مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش منعقد شده است که به آموزش مهارت های زندگی و آموزش پیش از ازدواج می پردازیم و با برگزاری کلاس های آموزشی از مقوله آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.