به گزارش ایرنا، امید قادری روز سه شنبه در مراسم افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی محله حاشیه نشین سجادیه کرمانشاه، هدف از راه اندازی پایگاه های سلامت اجتماعی در محلات حاشیه نشین را پیشگیری از آسیب های اجتماعی محلی، برگزاری آیین های محله محور و ارتباط نزدیک مردم و مسئولان محله عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، همچنین ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری در پایگاه ، توزیع جزوات و کتاب، برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی متناسب با نیازهای مردم محله و مراجعین، تشکیل بانک اطلاعاتی، شناسایی نیازمندان خدمات مددکاری و معرفی و ارجاع به مراکز مربوطه خدمات اجتماعی، پیگیری امور اجتماعی منطقه یا محله، کاریابی و کارآفرینی را از دیگر خدمات پایگاه های سلامت اجتماعی برشمرد.
قادری با اشاره به تحول بزرگ صورت گرفته در کشور از سال گذشته در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افتتاح این پایگاه را در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: هم اکنون یک هزار و 200 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در محله سجادیه وجود دارد که باید به مشکلات آنها توجه ویژه شود.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکیدهای بسیاری بر کاهش آسیب های اجتماعی دارند و شخصا به این موضوع ورود پیدا کرده اند و بهزیستی یکی از سازمان های مهم در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی است و همچنین طبق برنامه ششم توسعه دستگاه متولی سلامت اجتماعی است که نقش کلیدی در مقابله با آسیب های اجتماعی را ایفا می کند.
نزدیک به 53 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره‌مندند که از این تعداد 33 هزار نفر معلول و 6 هزار نفر نیز زن سرپرست خانوار هستند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.