اعظم هراتی روز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : توجه به آموزش، پیشگیری و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین رسالت سازمان بهزیستی است و تلاش می شود تا با اجرای برنامه های تخصصی ، به این اهداف دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 4 هزار معلول در شهرستان ورامین شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و 500 نفر به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
وی افزود: هم اکنون 5 مرکز شبانه روزی ، 4 مرکز اورژانس اجتماعی ، 9 مرکز توانبخشی ، 3 مرکز خانواده ، 8 مرکز ترک اعتیاد سرپایی ، 7 مرکز اقامتی ، 4 مرکز مشاوره و 18 مهد کودک خدمات تخصصی خود را به افراد تحت پوشش و توانخواهان بهزیستی ارائه می دهد.
هراتی یکی از نیازهای معلولان را اشتغال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: آن دسته از معلولانی که در مراکز فنی و حرفه ای کسب مهارت کرده و دارای مجوز فعالیت هستند می توانند از تسهیلات بانکی تا سقف 15 میلیون تومان برخوردار شده و در صورت بیمه خویش فرمایی از 11 تا 23 درصد معافیت حق بیمه برخوردار می شوند.
رئیس بهزیستی ورامین اضافه کرد:علاوه بر این ، آن دسته از کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار معلول اقدام کنند، از پرداخت 23 درصد حق بیمه ویژه کارفرما معاف می شوند و حق بیمه معلولان را بهزیستی پرداخت می کند.
وی افزود: به منظور تأمین مسکن خانواده های دارای معلول نیز بهزیستی برای ساخت مسکن در بافت روستایی 25 میلیون تومان وام 4 درصد و 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض به خانواده های دارای معلول کمک می کند ضمن آن که اگر خانواده دارای دو معلول به بالا باشد ، کمک بلاعوض به 18 میلیون تومان افزایش می یابد.
وی اظهار داشت : اخذ مجوز ساخت و هزینه انشعابات آب ، برق و گاز برای ساخت مسکن روستایی معلولان رایگان است.
هراتی بیان کرد: برای ساخت مسکن در بافت شهری ، به خانواده های دارای معلول 25 میلیون وام 4 درصد و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می شود.
هراتی بیان کرد: در حال حاضر 30 نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی ورامین در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول ادامه تحصیل می باشند که کلیه هزینه های تحصیل این افراد توسط بهزیستی تأمین می شود.
وی همچنین از ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، ارجاع به مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی، پرداخت هزینه های حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی، ارائه پلاک خودرو ویژه معلولان، تعمیر مسکن و مناسب سازی منزل به عنوان بخشی از خدمات بهزیستی ورامین به معلولان یاد کرد.
21 تا 27 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
25 تیر روز بهزیستی نام دارد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.