به گزارش ایرنا، پرویز قزلباش شامگاه جمعه در حاشیه نمایشگاه الکامپ زنجان در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون مردم در هر نقطه شهری و روستایی با دسترسی به تلفن یا اینترنت می توانند از خدمات مورد نیاز درمانی بهره مند شوند.
وی به تشکیل پرونده های سلامت اشاره و یادآوی کرد: حتی روستاییان به آسانی با مراجعه به خانه های بهداشت در سیکل درمانی کامل قرار می گیرند و در صورت نیاز به متخصصان مورد نظر دسترسی پیدا می کنند.
قزلباش اظهار داشت: با استفاده از سامانه ها و بانک های اطلاعاتی طراحی شده، مردم نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت وقت ویزیت و بهره مندی از خدمات درمانی ندارند و به آسانی می توانند با تلفن گویا زمان ملاقات با پزشک را هماهنگ کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون در دنیا از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت به شکل گسترده استفاده می شود و با وجود اقدامات فراوان انجام شده در ایران، هنوز راه بسیاری برای بهره گیری از این دانش وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه هم اکنون 53 بانک اطلاعاتی برای خدمات رسانی، نظارت، پایش و اطلاع رسانی الکترونیک به مردم در اختیار دارد.
قزلباش ادامه داد: از راهبردهایی که در دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری روی آن تاکید شده و در سال های بعد با جدیت پیگیری می شود، هوشمند سازی دانشگاه و تدوین نقشه راه هوشمند سازی در عرصه های مختلف است که بتواند از این امکانات در عرصه های بهداشت، آموزش، پژوهش و تمام موارد استفاده کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اضافه کرد: حاکمیت هم دیدگاه حمایتی قابل توجهی در خصوص بهره گیری از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت دارد.
نمایشگاه الکامپ از سوم تا ششم مهر در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان دایر بود.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.