معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: نانو داروی محققان زنجانی تجاری سازی می شود.

به گزارش ایلنا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: هم اکنون هفت نانو تولیدی توسط محققان و پژوهشگران علوم پزشکی زنجان در حال تجاری سازی است.

شغلی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان قطب فناوری نانو در کشور محسوب می‌شود، گفت: سیاست دانشگاه علوم پزشکی زنجان حمایت از هرگونه نوآوری، تحقیق بویژه خودکفایی در زمینه دارو قرار دارد و در این راستا دانشگاه طی چند سال گذشته کارهای مهم و اثر گذار را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: سه شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مستقر شده که در زمینه نانو داروها و داروهایی با تکنولوژی بسیار بالا فعالیت می کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: در چند سال گذشته تولید نانو داروها در این واحد دانشگاهی آغاز شده که طبق پیش بینی ها نیمه سال آینده وارد بازار خواهد شد که سهم بسزایی در درمان و توسعه حوزه پزشکی کشور به همراه خواهد داشت.

شغلی افزود: تلاش می شود در سال های آینده شمار شرکت دانش بنیان علوم پزشکی زنجان در راستای ارتقای پژوهش و تحقیقات علمی افزایش یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.