محمدرضا طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون یکهزار و 800 بیمار کلیوی اعم از دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی در این انجمن تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد 410 بیمار دیالیزی در بیمارستانهای بهمن و ولی عصر(عج) شهر زنجان خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: 700 نفر از مجموع بیماران کلیوی را نیز بیماران مراقبتی تشکیل می دهند که یکی از اولویت های مهم انجمن توجه به مقوله آموزش و پیشگیری است.
طهماسبی افزود: آمارها نشان می دهد 90 نفر از بیماران کلیوی تحت پوشش استان زیر 12 سال و 10 نفر زیر پنج سال قرار دارند که ارائه خدمات درمان دیالیزی به آنها بسیار سخت است.
وی بیان کرد: بیماران کلیوی زیرپنج سال به دلیل مشکلات برگشت ادرار، به اقلام دارویی خاص با هزینه بالای 60 میلیون ریال نیاز دارند که تامین آن بدون مشارکت خیران در توان انجمن نیست.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: در صورت ورود کودکان زیر 12 سال مبتلا به بیماری کلیونی به مرحله دیالیز، امکان ادامه درمان آنها در این استان وجود ندارد و باید به استانهای دیگر مراجعه کنند.
به گفته طهماسبی، هم اکنون بیماران کلیوی تحت پوشش انجمن در تهیه برخی داروهای مهم خود به ویژه نوع وارداتی آن با مشکل جدی مواجه شده اند.
وی اظهار کرد: این انجمن با انعقاد تفاهم نامه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تلاش دارد بحث آموزش و غربالگری در مناطق روستایی را بیش از گذشته لحاظ کند.
طهماسبی افزود: ساختمان جدید انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز در بخش های آموزش، پیشگیری و درمان احداث و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از موازی کاری اجتناب شده است.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: این انجمن واحد تولیدی خیاطی را با ظرفیت بالا برای بیماران آموزش دیده با هدف اشتغالزایی آنها و تامین نیازهای بیمارستانی و شرکت ها راه اندازی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام گرفته و ورود بیمه ها بخش دیالیز مرکز درمانی این انجمن بطور رسمی از خرداد امسال فعالیت خود را آغاز و نسبت به پذیرش بیماران اقدام خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش پنج بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون 20 هزار خیر در استان زنجان بصورت افتخاری با این انجمن همکاری می کنند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.