دکتر علیرضا حقیقت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایش های انجام گرفته نشان می دهد فعالیت عطاری های غیر مجاز در نقاط مختلف شهر زنجان روند افزایشی دارد و از سوی دیگر ابزار قانونی برای بازدارندگی آنها نیست.
وی یادآوری کرد: موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که سازماندهی این مراکز غیر مجاز فراتر از مداخله یک دستگاه مربوطه مانند دانشگاه علوم پزشکی بوده و همکاری و تعامل دستگاه های متولی امر در این خصوص ضروری است.
حقیقت افزود: متاسفانه گسترش این نوع مراکز موجب شده شهروندان برای برهی نیازهای دارویی خود به این مراکز مراجعه کنند و این درحالی است که درمان منطقی بیماریها به تشخیص، درمانهای دقیق توسط متخصص و پزشک مربوطه نیاز دارد و بی توجهی به این موضوع تبعات ناخوشایندی را برجای می گذارد.
وی بیان کرد: متصدیان عطاری تجربه غیر علمی دارند و چه بسا تشخیص نادرست و اعتماد به آنها می تواند مشکلات بیماران را به مراتب افزایش داده و حتی درمانهای بعدی را با چالش جدی مواجه کند.
حقیقت افزود: هم اکنون با ساز و کارهای ایجاد شده گروه طب سنتی در بیمارستان ولیعصر(عج) شهر زنجان مستقر شده و با رویکرد علمی نسبت به خدمات مورد نظر مراجعه کنندگان مبادرت می کنند.
وی اظهار کرد: تجویز داروهای گیاهی نیز شرایط خاص خود را دارد و ارائه غیر علمی آنها از سوی عطاری ها سلامت فردی را باخطر مواجه می کند و در این میان برخی ها به این موضوع مهم توجه چندانی ندارند.
مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: این نوع مراکز (عطاری ها) به صورت غیرمجاز اقلام دارویی مختلف نیز عرضه می کنند که لازم است شهروندان هشدارها در این خصوص را جدی بگیرند.
به گفته وی، آگاه سازی و اطلاع رسانی بهنگام می تواند مواردی را که سلامت مردم را با خطر روبرو می کند، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
7320/6085
خبرگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.