محمدرضا جمشیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هزینه بالغ بر 16 میلیارد ریالی این دستگاه پرداخت شده است.
جمشیدی تاکید کرد: پیش از این در زنجان تنها دستگاه سنگ شکن متعلق به بخش خصوصی بوده و با خرید این دستگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مردم هزینه کمتری برای درمان در این حوزه پرداخت خواهند کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: تا پایان سال، دومین دستگاه ام.آی.آر دولتی استان در بیمارستان الغدیر ابهر راه اندازی خواهد شد، تا مجموع این دستگاه ها در دانشگاه علوم پزشکی به 2 دستگاه برسد.
این مسئول با بیان اینکه هزینه هر دستگاه ام.آر.آی 70 تا 80 میلیارد ریال است، گفت: پیش از این یک دستگاه در سال 95 خریداری شده بود.
جمشیدی تاکید کرد: درصورت اورژانسی نبودن وضعیت جسمی متقاضیان طبق نظر پزشک معالج، بعد از راه اندازی کامل نظام ارجاع الکترونیکی بیماران، نوبت دهی بیماران برای مراجعه به یک ماه افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون نوبت دهی نزدیک به یک هفته است، اما افزایش کارکرد غیر استاندارد دستگاه سبب خرابی زودرس آن شده و این خرابی باعث بروز مشکلات فراوان درمانی برای بیماران می شود.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان کمبودی از حیث دستگاه های درمانی برای استفاده بیماران ندارد، گفت: با تامین اعتبار لازم با توجه به وجود مجوز خرید دستگاه آنژیوگرافی، یک دستگاه جدید نیز خریداری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی زنجان جمعیت بیش از یک میلیون نفری زنجان را تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی خود قرار داده است.
هم اکنون برای بالای 90 درصد مردم استان پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده است.
اجرای آزمایشی نظام ارجاع که از 10 روز پیش آغاز شده است، تنها در مناطقی که طرح پزشک خانواده وجود داشته است، قابلیت اجرا دارد.
هم اکنون طرح پزشک خانواده در تمامی روستاهای استان زنجان و تمام شهرهای زیر 20 هزار خانوار اجرا شده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.