به گزارش ایرنا، رضا عسگری شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه جشنواره روستا افزود: این میزان اعتبار تخصیص یافته به دهیاری های شهرستان زنجان در حوزه های رفع مشکل آب آشامیدنی و روستاهایی که مشکل راه ارتباطی دارند هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 76 درصد از خانوارها و جمعیت روستاهای بالای50 خانوار شهرستان زنجان از گاز طبیعی استفاده می کنند، یادآوری کرد: در حال حاضر از 257 روستای این شهرستان 120 روستا از این نعمت برخوردارند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: گاز رسانی به 64 روستا نیز در دست اجرا و یا طراحی است که با اتمام آن میانگین بهره مندی روستاییان استان از گاز طبیعی به 85 درصد می رسد.
عسگری خاطرنشان کرد: با بهره مندی همه روستاهای بالای 50 خانوار گاز رسانی به روستاهای کمتر از این رقم آغاز خواهد شد.
وی با تاکید براینکه در حوزه بهسازی مسکن روستایی مشکل زیادی در شهرستان زنجان داریم، افزود: دولت تسهیلات ارزان قیمتی در اختیار روستاییان قرار داده و ما هم در تلاش برای جذب اعتبار در این حوزه و صدور سند به مسکن روستایی هستیم.

** در جشنواره روستا توانمندی های فرهنگی اجتماعی معرفی می شود
دبیر اجرایی دومین جشنواره روستا در استان زنجان نیز گفت: در این جشنواره فرهنگ ها، آداب و رسوم و ابزارهای کار در گذشته که امروز از آنها غافل هستیم معرفی و مجدد احیا می شود.
به گفته صالح رشوند، در جشنواره روستا به دنبال احیای آیین های فراموش شده هستیم و این جشنواره می تواند درآمد اقتصادی نیز داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دومین جشنواره روستا در زنجان از پنجم شهریور در منطقه گاوزانگ شروع شد و تا 9 شهریور ادامه دارد که مورد استقبال بی نظیر مسافران، گردشگران و شهروندان استان زنجان قرار گرفته است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.