به گزارش خبرآنلاین؛ جواد رحمتی، معاون امور عمرانی استاندرای زنجان گفت: با برگزاری جشنواره روستا در استان زنجان، علاوه بر رونق تولید و افزایش درآمد برای روستائیان، به تدریج با توسعه ارتباط، زنجیره های تولید در مناطق روستایی شکل می گیرد که موجب افزایش اشتغال و کاهش هزینه های مصرف کنندگان خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر روز از جشنواره، به معرفی محصولات و توانمندی های روستاهای یک شهرستان اختصاص خواهد داشت، خاطر نشان کرد: معرفی شیوه های سنتی زندگی روستاییان، نمایش سنت ها و آداب و رسوم روستاها، نمایش توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی آنان و برنامه هایی در زمینه بازی های بومی و محلی در این جشنواره انجام می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان ادامه داد: با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری می توان، معیشت و زندگی روستایی در جامعه را تقویت نمود.
رحمتی ادامه داد: معرفی شیوه های سنتی زندگی روستاییان، بیان آداب و رسوم روستاها، نمایش توانمندی های مردم مناطق روستایی در کنار ایجاد ارتباط دوسویه شهرنشینان با روستاییان و تقویت توانمندی مردم در جامعه روستایی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره به شمار می آید.
وی برپایی کارگاه های صنعتی روستایی را در حاشیه جشنواره ضروری دانست و تصریح کرد: امیدواریم با احیای فرهنگ روستایی در حوزه های مختلف و تعریف ارزش های زندگی آنان، بخشی از اقتصاد روستایی استان زنجان رونق یابد و بتوانیم در آینده، استان زنجان را به عنوان قطب حوزه روستایی به کشور معرفی کنیم.
رحمتی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های مناسب و با استفاده از ظرفیت مناطق روستایی بسیاری از مشکلات در زمینه مهاجرت، حاشیه نشینی و اشتغال حل خواهد شد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط و برنامه ریزی مناسب، سال آینده « جشنواره روستا» به صورت ملی در استان زنجان برگزار شود و از ظرفیت و حضور روستاهای استان های همجوار نیز استفاده گردد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 699864
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.