به گزارش خبرنگار ایرنا، سیف الله مطلبی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته راهبری سرمایه گذاری شهرستان بوکان افزود: این اعتبار برای اجرای طرح های خدماتی، تجاری، تفریحی و عمرانی در شهرهای ارومیه، مهاباد و پیرانشهر هزینه شده است.
وی راه کار توسعه استان آذربایجان غربی را استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: علاوه بر اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در سطح شهرهای استان انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها در دستور کار شهرداری ها و اتاق اصناف قرار دارد که در برخی شهرها انجام شده و یا در حال انجام می باشد.
مطلبی ادامه داد: در خصوص ایجاد تاسیسات شهری و عمران شهرها نیز از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می شود تا بتوانیم عمران شهرها را ادامه دهیم.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی همچنین بیان کرد: سیاست جدی واصلی دولت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است که مسئولان اجرایی باید بسترهای لازم را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کنند.
وی گفت: توسعه شهرها در گروه حمایت از سرمایه گذاری است و برای این منظور شهرداری و شورای شهر باید محور توسعه با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی باشد.
مطلبی در خصوص مشکلات شهرستان بوکان نیز گفت: پائین بودن متوسط درآمد شهرداری بوکان در مقایسه با دیگر شهرها به طوری که متوسط درآمد شهرداری بوکان نصف در آمد دیگر شهرداری های استان است این مشکل اصلی شهرداری این شهر است.
فرماندار بوکان نیز در این مراسم مهمترین مشکل مردم شهر بوکان را کمبود جایگاه سی ان جی عنوان کرد و گفت: مهمترین دغدغه مردم کمبود جایگاه سی ان جی است که در گذشته به بخش خصوصی و سرمایه گذاران میدان داده نشده است.
جمال خسروی ادامه داد: برای توسعه و عمران شهر بوکان باید سرمایه گذاران بخش خصوصی به صورت جدی تر وارد شده تا بتوانیم با همراهی بخش خصوصی عمران شهری را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: ساخت جایگاه سی ان جی توسط بخش خصوصی اجرا می شود تا مشکلات جایگاه سوخت گاز توسط خود مردم رفع شود.
خسروی همچنین با اشاره به اقدامات کشتارگاه بوکان در پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو گفت: برای پیشگیری از بیماری کریمه کنگو کشتارگاه بوکان به پیش سرد کن لاشه های ذبح شده مجهز شده و برای اجرای آن مبلغ 500میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی در خصوص مصوبات کمیته راهبری سرمایه گذاری شهرستان بوکان نیز اظهار کرد: در این کارگروه 51 طرح مورد برسی قرار گرفته که 18طرح آن مورد موافقت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم سرمایه گذاران به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداخته و مشکلات خود را با مسئولان استانی و شهرستان در میان گذاشتند.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.