به گزارش ایرنا سرپرست فرمانداری شادگان روز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این شهرستان گفت:برای اجرای این طرح ‌ها اعتباری افزون بر 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات جهاد کشاورزی هزینه شده است.
سعید حاجیان اظهار داشت:طرح های مذکور شامل لایروبی انهار نهر عطیه به طول ۱۰کیلومتر، نهر محروگی به طول ۱۵کیلومتر، نهر خروسی به طول ۱۲کیلومتر، نهر جفال به طول ۱۸ کیلومتر، نهر مسیر به طول ۱۸کیلومتر و نهر گاهن با طول ۲۲ کیلومتر می باشند.
وی افزود:لایروبی انهار کشاورزی کمک شایانی به رفع مشکلات کشاورزی، احیای زمین‌های بایر و افزایش تولید در بخش کشاورزی دارد ضمن اینکه در پایداری و ایجاد اشتغال جدید در منطقه تاثیر بسزایی خواهند داشت.
حاجیان به افتتاح فاز اول انتقال آب کارون به جراحی اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون آب به بیشتر مناطق و زمین‌های کشاورزی شهرستان شادگان رسیده است و برای تحقق این مهم باید از تلاش‌های استاندار خوزستان ، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و نیز حمایت امام‌جمعه شادگان تقدیر و تشکر کرد.
جابر حمادی مدیر جهاد کشاورزی شادگان نیز گفت: با توجه به کم‌آبی در کشور و همچنین کاهش بارندگی ضرورت اجرای طرح های نوین آبیاری همچون آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار باید به ‌طور جدی مدنظر کشاورزان و بهره‌برداران قرار گیرد.
شادگان 57 هزار هکتار زمین قابل ‌کشت دارد.
گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان شادگان به شمار می‌روند.
مردم شادگان از طریق بخش کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.