به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه شب در جلسه بررسی مسایل و مشکلات شوری آب در بخشداری اروندکنار افزود: مناقصه آب شیرین کن با ظرفیت سه هزار و 500 مترمکعب در روز برگزار و تا 15 مرداد عملیات اجرایی احداث آن آغاز، و 10 ماه دیگر در اروندکنار نصب و بهره برداری می شود.
وی مشکل آب آشامیدنی را دغدغه اساسی دولت بیان کرد و گفت: حل مسایل و مشکلات مردم جزو وظایف دولت است و دولت تکالیف خود را نسبت به خدمات رسانی مردم انجام می دهد.
شریعتی افزود: پارسال اروندکنار با کمبود آب روبه رو بود و برای جبران کمیت آن توانستیم با تقویت ایستگاه تلمبه خانه اروندکنار مشکل کمی را حل کنیم.
وی ادامه داد: برای برطرف کردن مشکل کیفی آب 2 مساله را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها خط لوله غدیر به جمشیدآباد بوده که در 2 شب گذشته این خط تکمیل شد.
شریعتی افزود: با بهره برداری از این این خط لوله،آب طرح غدیر وارد تصفیه خانه جمشیدآباد شده و با توجه به اینکه عمده تامین آب اروندکنار بوده این قول را می دهیم آب به اروندکنار برسد.
وی گفت: مشکل آبرسانی به خرمشهر و شادگان حل شده اما در آبادان حدود 110 هزار متر مکعب آب در شبانه روز به این شهر پمپاژ می شود که این رقم باید به 150 هزار متر مکعب برسد.
شریعتی با بیان اینکه در مرحله آزمایشی خط غدیر 2 هستیم، افزود: سهمی از آب غدیر به ایستگاه های چمشیدآباد ، چوئبده و اروندکنار تعلق دارد.

** رهاسازی 200متر مکعب آب برای نخیلات
وی درباره تامین آب کشاورزی نیز گفت: آب در پشت سدهای ما کاهش یافته و ما برای تامین آب در شهریور نگران هستیم اما برای حفظ نخیلات که جزو تعهدات دولت است از چهارشنبه هفته جاری حداقل 200 متر مکعب بر ثانیه آب رهاسازی می شود.
شریعتی ادامه داد: به منظور افزایش دبی رودخانه و آبرسانی به نخیلات آبادان و خرمشهر 340 میلیون متر مکعب آب در ثانیه رها سازی کردیم.
وی گفت: علاوه بر این برای جلوگیری از فعالیت شرکت های کشت و صنعت نیشکر برق پمپ های آنها را قطع و اجازه برداشت آب از رودخانه را نداده ایم.
شریعتی افزود:بنا به اعلام نیاز جهاد کشاورزی خوزستان،360 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز کشاورزی است و بر این اساس 70 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کشاورزی آبادان و خرمشهر در رودخانه کارون رهاسازی شد.
امام جمعه اروندکنار نیز در این نشست گفت: اروندکنار سالیان سال با مشکل آب روبه رو است و برای برطرف کردن این موضوع نیاز به عزم ملی است.
حجت الاسلام مهدی محمدی پور با انتقاد از حضور نیافتن نماینده های مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این نشست، افزود: انتظار داشتیم نماینده های مردم با حضور در بین مردم از مسایل و مشکلات آنها آگاهی پیدا می کردند.
وی گفت: استان خوزستان آسیب های جدی در دوران جنگ تحمیلی و نیاز به توجه جدی دارد.
امام جمعه اروندکنار، افزود: مردم ولایت مدار اروندکنار همیشه در صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور پررنگی دارند و در همکاری و همیاری با مسئولان مثال زدنی هستند.
حجت الاسلام محمدی پور گفت: اهالی اروندکنار مرزداران و مرزنشینان شریف هستند و هیچ دشمنی اجازه نفوذ نمی دهند.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان روز شنبه علاوه بر بازدید از تصفیه خانه جامع آبادان، با اهالی مردم روستای رمیله، شلحه حاج حسین، طره خضر، طره بخاخ و اروندکنار نشست داشت و مسایل و مشکلات آنان از نزدیک بررسی کرد.
7100/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.