به گزارش ایرنا بندر ماهشهر که قطب اقتصادی کشور محسوب می شود از حقوق شهروندی که داشتن بیمارستانی مجهز برای درمان بیماری است در رنج به سرمی برد و مردم برای درمان های ضروری و سخت ، مجبور به مراجعه به بیمارستان های خصوصی و یا شهرهای همجوار هستند.
بندر ماهشهر با داشتن صنایع پتروشیمی از آلودگی زیست محیطی در هوا برخوردار است که باعث انواع بیماری های آلرژی و تنفسی برای شهروندان شده است.
بیمارستان 96 تختخوابی تامین اجتماعی بندرماهشهر اردیبهشت 92 با حضور رییس جمهور وقت در زمینی به مساحت 17 هزار متربع و با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی پس از 20 سال رکود و انتظار شهروندان بندر ماهشهری به بهره‌برداری رسید؛ بیمارستانی که از زمان بهره‌برداری تاکنون به دلیل ارایه ندادن خدمات مطلوب موجبات ناراحتی و گلایه شهروندان شده است.
کمبود امکانات درمانی و کادر پزشکی مردم را از مراجعه به این بیمارستان مردد کرده و ناچار به مراجعه به تنها بیمارستان دولتی این شهرستان می کند که خود به دلیل حجم بالای مراجعات و کمبود اعتبارات با مشکلات زیادی روبه رو است.
یک شهروند بندرماهشهر به خبرنگار ایرنا گفت: سرمایه گذاری زیادی در ساخت این بیمارستان صورت گرفته، اما متاسفانه در نتیجه بی توجهی مسئولان این بیمارستان با کمبودهای زیادی روبه رو است و در شرایط فعلی که بیمه شدگان دنبال درمان با هزینه کم هستند، از دریافت خدمات مناسب این بیمارستان محرومند.
محمد قنواتی ادامه داد: شهرستان بندرماهشهر یکی از ثروت مندترین شهرستان های خوزستان و حتی کشور است اما تعداد زیادی از ساکنان آن از اقشار کم درآمد هستند که انتظار می رود در شهرستان خود که به تنهایی بخش قابل توجهی از درآمد کشور را تامین می کند، از خدمات و امکانات خوبی از جمله امکانات درمانی ارزان بهره مند باشد.
وی گفت:بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر، با کمبود تجهیزات و کادر درمانی روبه رو است و به ناچار مردم برای درمان به بیمارستان معرفی این شهر که خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند مراجعه می کنند.
دیگر شهروند ماهشهری گفت: بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر به دلیل مشکلات زیادی از ارایه کمترین خدمات درمانی ناتوان است و در موارد زیادی مردم برای درمان خود ناچار به مراجعه به دیگر مراکز درمانی هستند.
مجید آلبوغبیش افزود: از مسئولان انتظار داریم برای برطرف کردن مشکلات درمانی و بیمارستانی این شهرستان که با حجم بالایی از آلودگی از سوی صنایع پتروشیمی روبه رو است تعلل نکنند.

** کمبود تجهیزات و کادر پزشکی دربیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر، با تایید کمبود شدید امکانات در بیمارستان تامین اجتماعی به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان 96 تخت خوابی بیمارستان تامین اجتماعی بندرماهشهر به قدری با کمبود تجهیزات درمانی و کادر پزشکی روبه رو است که نه تنها قادر به انجام پروسه درمان و یا عمل جراحی به طور کامل نیست بلکه شهروندان برای درمان ساده نیز به دلیل نبود بخشی از پروسه درمان به بیمارستان معرفی این شهر مراجعه می کنند که خطراتی جان و سلامت مردم را در انتقال بیمارستانی تهدید می کند.
محمد زرگر افزود: ضریب اشغال تخت به بیمار در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی 82درصد، در اورژانس راه زینب بندرامام 56 درصد، در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) 62درصد و در بیمارستان صنعت نفت 43 درصد بوده که این وضعیت موجب سرازیر شدن حجم بالایی از مراجعات مردم بندرماهشهر و شهرستان های اطراف به بیمارستان معرفی این شهر می شود.
وی گفت: این عامل باعث فشار بیش از حد به کادر درمانی و نیز تجهیزات بیمارستان معرفی شده ، و نتوان به نحو مطلوبی به همه بیماران رسیدگی شود.
وی ادامه داد: متاسفانه بیمارستان تامین اجتماعی بندرماهشهر که می تواند به ظرفیت خوب درمانی شهرستان و شهرستان های اطراف باشد به دلیل کمبود اعتبارات در این سال ها نتواسته خدماتی در خور مردم این شهرستان ارایه دهد.
وی بیمارستان تامین اجتماعی بندرماهشهر را فاقد پروانه بهره برداری عنوان کرد و گفت: این بیمارستان با وجود سرمایه گذاری زیاد در ساخت آن، به دلیل وجود نواقص و کمبودهایی تا به حال موفق به اخذ پروانه فعالیت نشده و هم اکنون تنها با مجوز فعالیت موقت به کار خود ادامه می دهد، و این موضوع باعث شده در جذب کادر پزشکی و تامین امکانات عاجز باشد.
زرگر با بیان اینکه نداشتن برخی شاخص ها دلیل دریافت نکردن پروانه فعالیت است، افزود: تاکنون بازدیدهای مکرر و مکاتبات متعددی با مسئولان تامین اجتماعی خوزستان برای اخذ پروانه رسمی فعالیت و تجهیز امکانات و نیروی انسانی انجام شده و در انتظار رسیدگی و پاسخ مسئولان استانی هستیم که بتوان گامی برای برطرف کردن مشکلات درمانی مردم این شهرستان برداشت.

**بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهربا کمبود امکانات درمانی رو به رو است
فرماندار بندرماهشهر نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت درمانی بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان نامناسب است و مراجعات مردمی حاکی از گلایه مندی از کمبود امکانات و خدمات درمانی در این بیمارستان دارد.
محسن بیرانوند افزود: بخش زیاد سرمایه گذاری انجام شده در این بیمارستان، به ساختمان و فیزیک بیمارستان اختصاص دارد و به شدت با کمبود امکانات درمانی و کادر پزشکی روبه رو است.
وی ادامه داد: در شرایطی که شهرستان بندرماهشهر بیش از 80 هزار نفر شاغل زیرپوشش تامین اجتماعی دارد، از داشتن یک مرکز درمانی از محل درآمدهای این سازمان محروم هستند، در صورتی که می توان تنها از محل این درآمدها بخش زیادی از مشکلات موجود این بیمارستان را برطرف کرد.
وی اضافه کرد: درآمدهای حاصل از هزینه های بیمه تامین اجتماعی افراد زیرپوشش این بیمه با امکانات درمانی ارایه شده در بیمارستان 96 تختخوابی تامین اجتماعی بندرماهشهر به هیچ وجه تناسب ندارد و این موضوع اجحاف بزرگی در حق مردم این شهرستان است.

** 24 تخت بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر غیر فعال است
فرماندار بندر ماهشهر گفت: هم اکنون از مجموع تخت این بیمارستان،74 تخت آن فعال است و 24 تخت دیگر آن غیرفعال است و از همه مهمتر متخصص طب اورژانس که از ضروریات هر بیمارستان است، بی بهره است.
وی افزود: طبق بررسی و بازدید به عمل آمده از این بیمارستان تقریبا در بیشتر بخش های آن کمبود امکانات مشاهده می شود و با وجود سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی از داشتن بخش های سونوگرافی، رادیولوژی، سی سی یو و ای سی یو به دلیل کمبود پزشک و امکانات که نیاز مبرم مردم محسوب می شود محروم است.
گفتنی است، تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان برای جویاشدن از اقدامات و تدابیر در نظر گرفته شده برای بهبود وضعیت این بیمارستان بی نتیجه ماند و این مسئول پاسخگو نبود.
به گزارش ایرنا، بیمارستان تامین اجتماعی بندر ماهشهر دارای بخش های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی، ICU و CCU است.
بیمارستان 96 تختخوابی بندر ماهشهر در زمینی به وسعت 15 هکتار و با زیربنای17 هزار و 800 مترمربع در سه طبقه ساخته شده است.
9858/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.