بیمارستان ولیعصر (عج ) قائمشهر به عنوان یکی از پنج بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مازندران که مرکز درمانی ویژه در استان به شمار می رود نخستین بیمارستان مازندران و سومین مرکز دیالیز کشور در سال 1347 در زمینی به مساحت 34 هزار متر مربع و با 12 هزار متر مربع زیربنا ساخته شد .
بیمارستان ولیعصر یکی از 2 بیمارستان شهر قائمشهر است که علاوه بر ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و 800 هزار بیمه شده تامین اجتماعی مازندران به افراد فاقد این نوع بیمه نیز خدمات دهی می کند.
این مرکز درمانی که بیش از 250 تخت بستری دارد امروز به دلیل پاره ای مسائل بنا به گفته مسولان بیمارستان در مراحل بازسازی اورژانس قرار دارد اما به گفته برخی از بیماران این روند باعث تعلل در انجام کارها و خدمات دهی به بیماران شده است.
** گلایه همراهان بیمار از وضعیت اورژانس بیمارستان ولیعصر
راضیه که همسرش به دلیل مشکل حاد بیماریش در بخش اورژانس این بیمارستان بستری شد از روند درمانی موجود در این مرکز درمانی گلایه کرد.
او روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت که با وجود گذشت ساعتها از بستری همسرم تمامی کارهای درمانی مربوط به او را خودم انجام می دهم در حالیکه انجام این کارها از جمله وظایف پرسنل بیمارستان است .
وی ادامه داد : بردن شیشه های خون آزمایش همسرم به آزمایشگاه در طبقات دیگر بیمارستان از جمله کارهایی است که به عنوان همراه یک بیمار در بیمارستان ولیعصر قائمشهر موظف به انجام آن هستیم .
وی همچنین خراب بودن دستگاه سی تی اسکن را به عنوان بخش دیگری از مشکلات این بیمارستان ذکر کرد و افزود : این مساله باعث شده تا بیماران و همراهان آن با کلاف سر درگم در مسیر درمان مواجه شوند .
او از مسئولان خواست تا به اورژانس به عنوان بخش ویژه و پیشانی خدمات دهی به بیماران در این بیمارستان توجه بیشتری شود.
یکی دیگر از همراهان بیمار در خصوص وضعیت بیمار خود گفت که هنگامی که بیمارم با اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه و در ابتدای امر پرستاران گفته اند که تخت خالی نیست و باید منتظر باشید.
وی ادامه داداگر چه به زودی تختی اماده شد و بیمارم را در تخت نهادند اما از نظر استاندارد تختش با مشکل مواجه بود.
وی وضعیت نظافت ، تختها و امکانات اورژانس را نامناسب اعلام کرد و گفت : بهر حال انتظار هر بیمار و همراهش این است که در این بخش که بیماران اورژانسی بستری می شوند از لحاظ امکانات و بخصوص بهداشت بیشتر رعایت شود .
** وضعیت اورژانس بیمارستان ولیعصر قائمشهر
اورژانس بیمارستان ولیعصر قائمشهر در فضایی به مساحت 500 مترمربع به بیماران خدمات می دهد که کمبود فضا و تعدد بیماران مراجعه کننده به اورژانس باعث شد سازمان تامین اجتماعی استانداردسازی اورژانس این مرکز درمانی مازندران را به عنوان یکی از پروژه های کشوری آغاز کند و از بهمن ماه پارسال این طرح در زمینی به وسعت 2 هزار و 500 متر مربع آغاز شد .
بهره برداری تا خرداد 96 وعده ای بود که رئیس بیمارستان ولیعصر در زمان آغازاین پروژه عنوان کرد و اکنون با گذشت 6 ماه از زمان وعده داده شد اما این مهم محقق نشده است و خدمات دهی به بیماران در فضای تعبیه شده به عنوان اورژانس موقت انجام می شود .
رئیس بیمارستان ولیعصر شهرستان قائمشهر از به بهره برداری رسیدن اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر تا پایان امسال خبر داد .
دکتر هاشم هاشم پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تعلل در امر بهره برداری از اورژانس جدید ، گفت : اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر که بنا است تمام بیمارستان های تامین اجتماعی کشور از ان الگو برداری کنند ، بعد از چند ماه از شروع کار ، مورد حساسیت سازمان مرکز تامین اجتماعی کشور قرار گرفت .
وی ادامه داد : در این راستا افراد فعال در آن مرکز نظرات اصلاحی خود را در قالب طرح برای ما ارائه داده بودند که باید حتما آن نظرات اعمال می شد که این اصلاحی نظرات باعث تاخیر در کار شده است .
رئیس بیمارستان ولیعصر شهرستان قائمشهر گفت که هم اکنون کارگران در حال فعالیت هستند و تا پایان امسال شاهد به بهره برداری رسیدن این اورژانس خواهیم بود.
** تراکم جمعیت قائمشهر نیازمند تخت های بیشتر برای اورژانس جدید است
وی با بیان اینکه اورژانس جدید به 42 تخت مجهز می شود ، افزود : تراکم جمعیت این شهرستان باعث شده به دنبال تعداد تخت های بیشتر برای خدمات دهی به بیماران باشیم .
رئیس بیمارستان ولیعصر شهرستان قائمشهر با اعلام این که این تعداد تخت ممکن است پاسخگوی تمام بیماران در این بیمارستان نباشد ، تاکید کرد : تمام تلاشم بر آن است تا سرویس دهی در اورژانس جدید برای بیماران را به حداقل زمان ممکن برسانم تا با رفتن پزشک به سمت بیمار کارها سریعتر انجام شود.
دکتر هاشم پور میزان اعتبار برای اورژانس جدید را 3 میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد .
** اورژانس موقت معیار یک اورژانس استاندارد را دارد
وی افزود : اورژانس موقتی که هم اکنون خدمت به بیماران را ارائه می دهد ، تمام معیارهای یک اورژانس استاندارد در آن لحاظ شده است و در همین اورژانس ما موفق شده ایم تا درجه اعتبار بخشی و ارزش یابی یک را کسب کرده ایم .
رئیس بیمارستان ولیعصر شهرستان قائمشهر در خصوص وضعیت این اورژانس گفت که این اورژانس موقت در 500 متر مربع و با 15 تخت در حال خدمت دهی به بیماران است .
شهرستان قائمشهر دارای 300 هزار نفر جمعیت است که به غیر از بیمارستان ولیعصر ، این شهرستان دارای یک بیمارستان دولتی دیگر به نام ' رازی ' است که دارای 220 تخت بیمارستانی است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.