محمدمطرودی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان 12 هزار و 650 تن در مرکز خرید خرمشهر و 2هزار و 350 تن خارج از حوزه شهرستان به مراکز خرید تحویل داده شد.
وی سطح زیر کشت گندم در اراضی کشاورزی غرب کارون خرمشهر را هفت هزار تن عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی و تندبادهای اخیر از هفت هزار هکتار اراضی کشت گندم، 6 هزار و 500 هکتار قابل برداشت بوده و ما بقی خسارت وارد شد.
مطرودی در ادامه اظهار داشت: همچنین کشاورزان معمولا مقداری از گندم تولید شده برای بذر و مصارف خود را نگهداری می کنند و بخشی از برداشت گندم تحویل جهاد و مراکز خرید داده نمی شود.
وی در ادامه گفت: در سال گذشته از سطح زیر کشت هفت هزار هکتار گندم، 19 هزار تن محصول گندم برداشت و خریداری شد.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره برداشت جو و کلزا در زمین های غرب کارون خرمشهر گفت: از سطح زیر کشت یکهزار هکتار جو یکهزار و 500 تن جو و از سطح زیر کشت 350 هکتار کلزا 450 تن برداشت شده است.
مطرودی افزود: محصول کلزا به کارخانه های روغن کشی تحویل داده شده و محصول جو برای مصرف واحدهای دامی و حوضچه های ماهی شهرستان خرمشهر قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا شهرستان خرمشهر در فصل زراعی امسال از هفت هزار هکتار 15 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شد.
یک مرکز خرید گندم در منطقه کفیشه کار خرید گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان را با قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال و کلزا 27 هزار ریال از کشاورزان خریداری کرد.
شهرستان خرمشهر 40هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
7100/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.