مصطفی هنرمندیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در کشت پائیزه امسال 22هزار هکتار از اراضی شهرستان ایذه به کشت جو‌ دیم اختصاص یافتند که 18هزار هکتار از این اراضی قابل برداشت می باشند.
وی گفت: پیش بینی شده است که یکهزار و 600 تن جو از مزارع شهرستان ایذه برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد کاهش تولید خواهیم داشت.
هنرمندان با اشاره کاهش تولید محصول جو در این سال زراعی عنوان کرد: خشکسالی های سال گذشته، وقوع تندباد و بارش تگرگ و باران شدید در بهار امسال موجب این کاهش عملکرد در‌جوی ‌دیم شهرستان شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه جو‌ تولیدی ایذه به مصرف داخلی این شهرستان می رسد، اظهار کرد: در سه بخش مرکزی، سوسن و دهدز کشاورزان اقدام به کشت جو دیم نموده اند که عمده بازار مصرفشان، دامداران این شهرستان می باشد.
وی گفت:در این کشت پائیزه انتظار می‌رفت با توجه به نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، برگزاری کلاس های ترویجی و کارگاه های آموزشی،استفاده کشاورزان از ردیف کار و... عملکرد مطلوبی در واحد سطح داشته باشیم، که متاسفانه خشکسالی و بارش های بی موقع موجب محقق نشدن این مهم شد.
دبیر شورای کشاورزی شهرستان ایذه افزود: گفت:عملیات کشت این محصول با اولین بارندگی در 15 دی ماه 96 آغاز و کار برداشت آن از هفته آخر اردیبهشت شروع و برداشت آن تا پایان نیمه اول خرداد ماه ادامه دارد.
هنرمندیان ادامه داد: اکثر کشت های پائیزه در شهرستان ایذه به صورت دیم است و در حال حاضر بیش از 100کمباین جهت برداشت این محصول در سه‌بخش‌مرکزی، دهدز و‌سوسن مستقر شده اند.
شهرستان ایذه با 53000هکتار زمین زیر کشت دیم با محصولات جو،گندم،کلزا و حبوبات به عنوان یکی از قطب های کشاورزی خوزستان در 173 کیلومتری شمال شرق مرکز این استان قرار دارد.
7161/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.