به گزارش ایرنا عبدالرضا بازدار روز دوشنبه در جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: 50هزار هکتار گندم آبی و 195هزار هکتار گندم دیم در لرستان زیر کشت رفته است.
وی با بیان اینکه بیش از 48مرکز خرید در استان آماده خرید گندم از کشاورزان است افزود: در حال حاضر کار برداشت گندم از شهرستان های جنوبی استان شروع شده است.
بازدار ادامه داد: بارندگی در ابتدای سال زراعی امسال وضعیت نامطلوبی داشت اما با بارش ها در فصل بهار، بخش عمده خشکسالی کشاورزی در استان برطرف شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در ادامه گفت: یکهزارو 768 هکتار کلزا در استان زیر سطح کشت است که سه هزارو 800 تن کلزا تولید خواهد شد.
چنگیز ابراهیمی افزود: اقدامات مناسبی در حفظ و حراست زمین های کشاورزی استان صورت گرفته بطوریکه تاکنون مبارزه با سن مادر در 112 هزار هکتار از اراضی استان صورت گرفته است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز بیان کرد: به دلیل بارندگی کم در سال زراعی امسال شرایط برای بیماری های محصولات مهیا شده است و در صورتی که با آفات مبارزه نشود بیش از 50 درصد محصولات خسارت خواهند دید.
مجید جوادی افزود: پیش بینی می شود با توجه به بارش باران در فصل بهار امسال سن زدگی گندم نداشته باشیم.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.