مظفر رحیمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند برداشت گندم از مزارع شهرستان قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع زمین های زیرکشت گندم 317 هزار هکتار دیم و 97 هزار هکتار آبی است.
وی اظهار داشت: با توجه به بارش مناسب باران در اردیبهشت امسال، شاهد افزایش تولید در سال زارعی جاری خواهیم بود.
وی در ادامه، میزان تولید کلزا در سطح هشت هزار و 700 هکتار از اراضی زیرکشت این دانه روغنی را 16 هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان تولید در مقایسه با سال زارعی قبل 2 برابر رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ، با قدردانی از تلاش های مدیران جهاد کشاورزی و فرمانداری ها برای کمک به خودکفایی در تولید گندم ، گفت: تلاش می شود با افزایش کشت کلزا ، در زمینه روغن نیز به خودکفایی برسیم.
رحیمی از پیش بینی 68 مرکز برای خرید تضمینی گندم و 15 مرکز نیز برای خرید کلزا در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کشاورزان باید در زمان برداشت، دمای هوا و میزان رطوبت گندم که مورد تایید جهاد کشاورزی است را لحاظ کنند تا دچار خسارت نشوند.
وی بیان کرد: کشاورزان قبل از برداشت محصول باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام کنند در غیر این صورت هیچ گونه محموله گندم از آنها تحویل گرفته نخواهد شد.
وی از کشاورزان خواست اگر تاکنون در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نام نکرده در کمترین زمان این کار را انجام دهند و برابر برنامه از پیش تعیین شده 50 درصد از بهای گندمی که کشاورزان تحویل مراکز خرید می دهند بلافاصله پرداخت می شود و مانده آن نیز پس از چند روز از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
امسال در مجموع هشت هزار و 500 هکتار از زمین های شهرستان قصرشیرین شامل هفت هزار هکتار به صورت دیم و یک هزار و 500 هکتار دیگر نیز به صورت آبی به کشت گندم اختصاص یافت که پیش بینی می شود چهار هزار و 500 تن محصول برداشت شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.