مهدی عباسپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد با بیش از90درصد کشت گندم استان به‌ عنوان قطب اصلی تولید گندم در هرمزگان محسوب می شود.
وی ابراز کرد: کشت گندم 100درصد به صورت مکانیزه انجام می شود که کاهش هزینه تولید و افزایش میانگین در واحد سطح را به همراه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد افزود: امسال هم چنین بیش از یکهزار و 550 تن گندم از زمین‌ های کشاورزی بخش احمدی حاجی آباد برداشت خواهد شد.
عباسپور، میزان سطح کشت محصول گندم منطقه احمدی را 470هکتار اعلام کرد که با برداشت بیش از یکهزار و 550 تن گندم در سال جاری، نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش می یابد.
وی، بیشترین سطح کشت گندم در شهرستان حاجی آباد را مربوط به منطقه های آشکارا، شمیل، گنج، طارم، فارغان، احمدی و شهدادی اعلام کرد و بیان داشت: گهکم، فارغان، شمیل و طاشکوییه حاجی آباد نیز مهم ترین مناطق خرید گندم هستند.
مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: ارقام مهرگان، سیروان، دروم، چمران، شیروردی و بهرنگ بیشترین ارقام مورد استفاده کشاورزان این شهرستان است.
فصل کشت گندم در هرمزگان از اواسط آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد و فصل برداشت از اواسط فروردین ماه شروع و اواخر خرداد ماه پایان می یابد.
در سال زراعی 96-95 سطح زیرکشت گندم در استان هرمزگان 12 هزار و 640 هکتار بود که از این سطح بیش از 62 هزار تن گندم برداشت شد.
شهرستان ‌های حاجی آباد، رودان، میناب، بستک، بندرعباس و پارسیان از منطقه های مهم تولید گندم در استان هرمزگان به شمار می روند.
مناطق گهکم، فارغان، شمیل و طاشکوییه حاجی آباد، بستک، زیارتعلی رودان، هشتبندی میناب و پارسیان نیز بیشترین مرکزهای خرید گندم در استان هرمزگان هستند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.