به گزارش ایرنا سوسانا ترستال که به منظور بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری به دزفول سفر کرده بود از زیرساخت های بخش کشاورزی این شهرستان و نیز کارخانه تولید صنایع جانبی دیدن کرد.
الکساندرتیدمن مدیر عامل شرکت تریپل اچ هلند و 'فن در هوفن' از مدیران بین المللی نیز سفیر هلند را در این سفر یک روزه همراهی کردند.
الکساندر تیدمن مدیرعامل شرکت تریپل اچ هلند در بازدید از سد تنظیمی دز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام تمایل به سرمایه گذاری در خوزستان گفت:شرکت تریپل اچ علاقه مند به سرمایه گذاری در استان خوزستان است.
وی بخش کشاورزی و صنعت استان خوزستان را قابلیت سرمایه گذاری دانست و افزود: سرمایه گذاری در طرح آبرسانی الغدیر خوزستان با همکاری سرمایه گذاران چینی در دست بررسی است.
به گزارش ایرنا ناصر بهمنش فر معاون بهره برداری شبکه آبیاری شمال خوزستان نیز از جلگه خوزستان به عنوان یکی از بهترین مناطق کشور برای کشاورزی نام برد و گفت: با وجود پنج رود مهم سرمایه گذاری زیادی در بخش کشاورزی در استان خوزستان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه خوزستان قطب تولید برخی محصولات از جمله گندم و نیشکر است گفت:سد تنظیمی دز با مخزنی به ظرفیت 3،3 میلیارد متر مکعب امکان آبیاری بخش زیادی از زمین های کشاورزی شمال خوزستان و تولید دهها محصول متنوع را فراهم کرده است.
وی افزود:شبکه آبیاری دز شامل 2 بخش اصلی در غرب وشرق رودخانه دز است که از 700 کیلومتر کانال روباز با پوشش بتنی و حدود 650 کیلومتر شبکه زهکشی تشکیل شده است.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را در وسعتی قریب به 180 هزار هکتار برعهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد.
دزفول با تولید حدود سه میلیون تن انواع محصولات از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است.
بیش از 120 نوع محصول مختلف در دزفول کشت و تولید می شود.
بخش زیادی از محصولات تولید دزفول به دلیل کیفیت بالا ظرفیت صادرات را دارند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.