علی داوودی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح های عمرانی در قالب تأمین آب زمین های دشت مور، لیشتر و باشت، ساماندهی رودخانه باشت و دیل در دست اجراست.
وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده سال 96 برای این طرح را 520 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون 350 میلیارد ریال جذب شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح تأمین آب اراضی دشت مور، لیشتر و باشت، ساماندهی رودخانه باشت و دیل سه هزار هکتار از اراضی باشت، 6 هزارو 650 هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز اول و 2، پنج هزار هکتار اراضی دشت لیشتر و یک هزارو 300 هکتار زمین های کشاورزی دشت مور و یکهزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی تأمین آب خواهد شد.
داوودی مهر ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح ها بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار در فاز یک و 2 تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفرو خان احمد، حدود 140 میلیارد ریال نیز در ساماندهی رودخانه باشت و دیل ، 20 میلیارد ریال در دشت مور این شهرستان هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال برای بیش از هفت هزار نفر در شهرستان های باشت و گچساران فراهم خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود در سال 97، 600 میلیارد ریال به طرح های عمرانی شهرستان های باشت و گچساران اختصاص یابد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 80 طرح عمرانی در قالب 30 پروژه بزرک هم اکنون در مناطق مختلف این استان با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست اجراست.
داوودی مهر گفت: یکهزارو 700 میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف در سال 96 به این طرح های اختصاص داده شد که از این میزان تاکنون بیش از 700 میلیارد ریال جذب شده است.
وی تأمین آب آشامیدنی شهر یاسوج از سد تنگ سرخ، تأمین آب اراضی کشاورزی شهر باشت و امام زاده جعفر، ماهور باشت و خان احمد، دشت لیشتر، دشت مور، آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام و تأمین آب شرب شهر لیکک را از مهمترین طرح های در دست اجرا در این استان ذکر کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با 11 میلیارد مترمکعب آب حدود 10 درصد آب شیرین کشور را در اختیار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران یک درصد خاک و 10 درصد منابع آبی کشور را دارد.
این استان دارای چهار هزار و 400 چشمه و 10 رودخانه دائمی و فصلی است.
یکهزار و 700 روستا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 80 روستا در فاصله بسیار کمی از روان آب‌های سرگردان واقع شده‌اند.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.