کیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: روز جوان مصادف با میلاد اسوه و جوانمرد حضرت علی اکبر (ع) که پاسدار ثابت قدم حریم ولایت بود. امروز نسل جوان اگر بخواهد موفقیت هایی را در هر شاخه و عرصه و برهه ای از زمان به دست بیاورد در حوزه علم، هنر، صنعت، عمران همه اینها نیازمند یک تفکر اخلاق محور و دارای فضایل بالای انسانی و معطر به شمیم ارزش های الهی است که اینها را ما در شخصیت ها، الگوها و اسوه هایی چون حضرت علی اکبر می بینیم.

وی افزود: سجایای اخلاقی و فضایل چون ثبات قدم و شجاعت و حماسه آفرینی و شهادت طلبی اینها واقعا ارزش هایی هستند که در هر برهه از زمان و مکان می توانند سلسه جریانات ارزشمندی باشد.

کیانی توضیح داد: جمعیت قابل توجهی از هنرمندان ما را جوانان تشکیل می دهند و قطعا روز جوان می بایست توجهی به وضعیت نسل جوان و فعالیت این نسل در عرصه فرهنگ هنر و رسانه شود. هم جمعیت قابل توجه هنرمندان و اهالی فرهنگ، رسانه و پژوهش از جوانان این مرز و بوم هستند.

وی گفت: از یک جهت بحث تعامل بین نسل ها مهم و برجسته است و بجای تقابل بین نسل ها ما تعامل بین نسل ها را ارج بنهیم. هر نسلی بنا به مقتضیات سیاسی اجتماعی، فرهنگی، مشکلات و معضلات با تنگ ناهایی مواجه است و تجاربی را کسب کرده و اندیشه هایی تولید شده است. شایسته است ارتباط بین نسل های مختلف در فضای فرهنگی و هنری و رسانه ای بوجود بیاید و جوان تر ها در یک بستر سالم سازنده و پویا از تجارب پیشکسوتان بهره مند بشوند.

کیانی یاداور شد: همچنین پیشکسوتان با دانش و نگاه نو و تجارب کار ساز و خلاق جوانان نسل امروز آشنا شوند و سعی کنند آنها را در کارکرد خودشان لحاظ کنند. بپذیرند که انسان می بایست فرزند زمانه خود باشد و به علم و یافته های پژوهشی و تجارب و اندیشه های جهان امروز آشنا باشد.

وی گفت: باید به چند نکته مهم توجه کرد اینکه جوانی را شاید در یک برهه سنی خلاصه کنند و این امری بدیهی است اما تفکر جوان داشتن و پویایی و طراوت در اندیشه برهه سنی خاصی نمی شناسد و به نظرم شایسته است تفکر جوان و فکر پویا داشتن را بتوانیم تبلیغ کنیم. جوانان هم باید گام به گام پیش بروند و تجربه لازم را کسب کنند. خوشبختانه در جشنواره ها هم می بینیم که شاهد رویش ها هستیم.

مشاور هنری و فرهنگی استاندار خوزستان افزود: هنرمندان جوان در عرصه فیلمسازی و نمایش در حوزه مطبوعات و رسانه؛ خبرنگاران جوان و عکاسان جوان و با انگیزه ای در استان به فعالیت مشغول هستند و امیدواریم واقعا به این نکته مهم و اساسی توجه شود که برای رفع معضلات و مشکلات واقعیت ها را در نظر گرفت. حفظ منافع ملی و مصالح نظام و اصولی که به آن پایبندیم و بخشی از هویت ما محسوب می شود. امیدوارم در سال جدید بستری با کمک همه برای تبلور هر چه بهتر آثار هنرمندان جوان فراهم شود و از جوانان می خواهم مثل همیشه با صبوری و مدارا و آهسته و پیوسته با مشکلات کنار آیند و آینده استان را در نظر بگیرند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 910786
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.