مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: کارهای شایسته شهدا را سرلوحه اقدامات فرهنگی و هنری خود قرار دهیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب با بیان این مطلب اظهار کرد: امام راحل بزرگ‌ترین هنرمند انقلاب است و توجه به شناساندن جوانانی همچون "شهید حسین فهمیده" که هنرمندانه به استقبال شهادت رفت، نباید فراموش شود.   وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در بیستم فروردین ماه و آغاز هفته هنر انقلاب گفت: شهادت آوینی در این روز، راهی برای نگرشی تو به مسائل فرهنگی و هنری ارایه داد.
 وی افزود: باید اندیشه‌های شیهد آوینی را به درستی به نسل جوان انتقال داده و این شهید بزرگوار را که سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب و دفاع مقدس است، به نحو احسن به نسل امروز معرفی کنیم.
مهدوی ادامه داد: شهید آوینی رشد یافته مکتب معمار کبیر انقلاب است و به این جهت توانست در معرفی هنر انقلاب به جامعه موفق عمل کند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: هفته هنر انقلاب که مزین به نام سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی است، باید مبدا تحولات فرهنگی و هنری برای استان باشد.
حجت‌الاسلام محمد تقی محمدیان با بیان این که هفته هنر انقلاب فرصتی برای ارتقای حیات فرهنگی مردم است، افزود: سال 97 با چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران تقارن یافته که آغاز آن مزین به هفته هنر انقلاب وپایانش با دهه مبارک فجر توام است و این تقارن رنگ و بوی تازه‌ای به عرصه فرهنگی و هنری جامعه خواهد بخشید.
وی هدف از برگزاری جلسه فوق را ارائه برنامه‌های پیش بینی شده حوزه هنری برای این هفته عنوان کرد و گفت: هم افزایی در این عرصه و پای کار آوردن نهادهای فرهنگی مرتبط با این موضوع و اجرای برنامه‌های فاخر برای مردم از دیگر اهداف این جلسه به شمار می‌آیند.
محمدیان در خصوص کلیات برنامه‌های هفته هنر انقلاب بیان کرد: در هفته هنر انقلاب که 20 الی 27 فروردین ماه را شامل می‌شود، برنامه‌هایی چون؛ غبارروبی مزار شهداء، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی، افتتاح پردیس فرهنگی سینمایی قدس و ... اجرا می‌شود.  
گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضای حاضر به ارایه نکته نظرات خود در خصوص کمیت و کیفیت برگزاری برنامه‌های مربوط به هفته هنر انقلاب پرداختند.
اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مسئولان فرهنگی هنری ارگان‌ها و ادارت دولتی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.