به گزارش ایرنا قاسم صنگوری سواری پنجشنبه در کارگروه آموزش و پژوهش استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: با ایجاد سند علمی فعالیت های استان باید بر اساس پژوهش و تحقیقات باشد.
وی افزود: برای تدوین این سند نیاز است که کارگروه ها و کمیته های تخصصی در استان تشکیل شود.
مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های پژوهشی در استان عنوان کرد: در استان اعتبار لازم برای اجرای تمامی پروژه های پژوهشی وجود ندارد و لازم است که اولویت های پژوهشی مورد نیاز استان را مشخص نموده و برای آن ها اعتبار لازم مشخص شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز درادامه این نشست با اشاره به شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) بیان کرد: برای تقویت تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید تقویت شود.
ابراهیم حاجی دولو درادامه اضافه کرد: یکی از گله مندی های صنایع بزرگ از تولیدکنندگان داخلی این است که کالاهای تولید داخل کیفیت پایین و قیمت بالا دارند.
وی افزود: برای بهبود کیفیت کالاهای تولیدی و کاهش قیمت تولید داخل ارتباط نهادهای خصوصی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان باید ایجاد شود.
حاجی دولو عنوان کرد: امسال برای فعالیت های پژوهشی و اجرای برنامه های کارگروه پژوهشی و آموزشی استان بودجه در اختیار دستگاه های اجرایی نیست و کارگروه می تواند بودجه مورد نظر را در اختیار داشته باشد .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اولویت های پیشنهادی این کارگروه برای سال جاری در استان عنوان کرد: از جمله این برنامه ها اقدام برای اصلاح دروس آموزشی پایه بر اساس نیازهای کاربردی جامعه توسط کمیته آموزشی، هدایت دانشگاه ها به سمت انتخاب محورهای تحقیقات جهت دار از جمله در حوزه ها ( خرما، نیشکر، غلات و ...)، هدایت دانشگاه ها به ایجاد مراکز تحقیقاتی، اصلاح آیین نامه های تشویقی اساتید، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری استان، افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان، همکاری در استقرار منطقه ویژه علم و فناوری انرژی در استان و ... است.
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه این نشست افزود: سند آمایش علم و فناوری استان که باید در سال 96 تهیه و تدوین می شد تشکیل نشد و باید امسال تدوین این سند به سرانجام برسد.
غلامحسین خواجه عنوان کرد: تنها برگزاری جلسه برای حوزه پژوهش و فناوری کافی نیست و تمام دستگاه های استان برنامه هایی که در حوزه پژوهش و فناوری در سال جاری را دارند در این کارگروه بیان کنند.
وی افزود: گفته شده که امسال دانشگاه ها می توانند از بودجه استانی برای فعالیت های پژوهشی استفاده کنند اما هنوز خبر قطعی این موضوع را دریافت نکرده ایم.
خواجه عنوان کرد: نیاز است برای تامین اعتبار تدوین سند آمایش علم و فناوری یک بودجه جداگانه در استان در نظر گرفته شود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: اگر فعالیت ها و پروژه هایی که در استان انجام می گیرد بر اساس پژوهش و تحقیق باشد عملکرد استان با شتاب و کیفیت بیشتری انجام می گیرد.
سردار محمد علیپور افزود: باید به موضوع دفاع مقدس نگاه پژوهشی داشت و اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داده است را می توان به صورت اسناد علمی و تخصصی در استان آرشیو کرد.
وی گفت: باید بررسی شود که به چه صورت از یک درصد اعتباری که از سوی دستگاه های اجرایی به حوزه پژوهش اختصاص می یابد استفاده شده است، در برخی از موارد هم اعتبار وجود دارد اما توان اجرای برنامه های پژوهشی در استان نیست.
سردار علیپور عنوان کرد: باید بررسی شود که چرا ادارات و سازمان ها امکان ارائه برنامه های خود را ندارند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان افزود: طبق مصوبه شورای هماهنگی تمامی دستگاه ها باید در حوزه پژوهش دفاع مقدس فعالیت کنند.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.