به گزارش ایرنا، دکتر مهدی برنجکوب عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان عصر دیروز دوشنبه پس از یک دوره بیماری سخت درگذشت.
دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، معاون فرهنگی، اجتماعی و رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو شورای اجرایی و مؤسس انجمن رمز ایران و عضو کمیته امنیت مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و معادن بخشی از سوابق علمی و اجرایی این استاد است.
تألیف ده ها مقاله علمی پژوهشی در موضوع های رمزنگاری و امنیت شبکه، تدوین سند راهبرد ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور، امکان سنجی انتخاب صنعت افتا به عنوان فناوری پیشتاز، امکان سنجی گذرنامه الکترونیکی امن، امکان سنجی طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت شبکه و طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت بومی بخشی از خدمات مرحوم برنجکوب در حوزه های علمی و پژوهشی است.
وی بهمن سال گذشته مسئولیت سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان را نیز برعهده داشت و از رزمندگان و پیشتازان مهندسی جنگ و خودکفایی در این حوزه در هشت سال دفاع مقدس به شمار می رفت.
در پیام محمدرضا عارف به مناسبت درگذشت استاد برنجکوب آمده است: ' فقدان برادری عزیز، همکاری پرتلاش و متعهد و دانشجویی که در دوران تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای من مشاوری امین و راهنمایی ارزشمند بود را به خانواده محترم ایشان، جامعه دانشگاهی کشور و به ویژه خانواده دانشگاه صنعتی اصفهان و اعضای انجمن رمز ایران تسلیت می‌گویم '.
در ادامه این پیام آمده است: 'مرحوم دکتر مهدی برنجکوب از اوان جوانی با حضور موثر در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و جبهه‌های دفاع مقدس زبانزد بود و تلاش‌های وصف‌ناپذیری را انجام داد. تعهد بالای او و استعداد وصف‌ناپذیر، رمز موفقیت چشمگیر او در این صحنه‌ها بود. نقش برجسته او در راه‌اندازی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان، در ساماندهی فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در دهه 60 و سهم او در راه‌اندازی انجمن رمز ایران و شرکت‌های تولیدی- پژوهشی در امور تجهیزات امنیتی بی‌بدیل است'.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.