به گزارش ایرنا، مردم شهرستان ایذه در حالی اسفند سال 96 را پشت سرگذاشتند که مشکل کمبود آب به شدت آنها را رنج می داد.
رییس اداره آبفای ایذه چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از وارد مدار شدن 2 چاه آب برای کم کردن مشکلات مردم تا پایان اسفند خبر داده بود که این امر میسر نشد.
مردم ایذه منتظر بودند تا با پایان سال 96 ، مشکلات آب شرب آنها تا حدودی به پایان برسد اما گویا همچنان باید با مشکل قطعی و کمبود آب دست و پنجه نرم کنند.
به گزارش ایرنا بعضی از نقاط این شهر مانند محله سرقنات، خیابان حر و محمد رسول ا... در چند روز اخیر از نعمت آب شرب محروم بوده‌اند و آبرسانی به آنها از طریق تانکرهای حمل آب سیار انجام می‌شود.
به گفته کارشناسان انتقال آب از دریاچه سد کارون سه، می‌تواند به رنج چندین ساله جیره بندی آب در این شهرستان پایان دهد.
محمد چراغی از ساکنان محله سرقنات در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: از ابتدای اسفند تاکنون یک قطره آب از طریق لوله به ما و اهالی کوچه ما نرسیده و از طریق تانکر به ما آب می‌دهند.
محمد چراغی افزود: نمی‌دانیم درد خود را به چه کسی بگوییم؛ اداره آبفا فقط به ما قول می‌دهد که مشکل ما حل می کند اما تاکنون اتفاق مثبتی رخ نداده است؛در روزهای پایانی سال دردسر زیادی داشتیم و با شروع سال جدید این مشکلات بیشتر شده است؛ چگونه با این وضعیت بی آبی از مهمانان نوروزی پذیرایی کنیم؟
این شهروند گفت:بعضی از روزها مجبور هستیم برای استحمام به منزل بستگان برویم؛ تحمل این وضعیت برای ما سخت و طاقت فرسا شده است.
سید علی موسوی از ساکنان خیابان محمد رسول ا... ایذه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چندین روز است که آب جیره بندی شده هم با شرایط سخت به ما می‌رسد؛ باید ساعت چهار تا پنج صبح بیدار شویم تا با کمک پمپ آب بتوانیم مقداری آب ذخیره کنیم.
شهرستان ایذه در شرق خوزستان قرار دارد، و رودخانه کارون به طول 200 کیلومتر در آن جاری است و سه سد کارون 3 ، کارون 4 و شهید عباسپور در اطراف آن ساخته شده اند.
بیش از 20 سال است که آب در شهرستان ایذه به صورت جیره بندی توزیع می‌شود و در طول 24 ساعت شبانه روز تنها چند ساعت محدود آب در لوله ها جریان دارد؛ دیدن منبع‌های آب در پشت‌بام‌ خانه‌ها در ایذه یک امر عادی و وجود این وسیله یکی از ضروریات زندگی در این شهر است.
شهرستان ایذه حدود 220 هزار نفر جمعیت دارد. فاصله این شهرستان تا اهواز 183 کیلومتر است.
9434/7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.