آندریا زلینگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز اظهار کرد: در فدراسیون سوارکاری ایران اقدامات بسیار خوبی برای بین المللی شدن این رشته صورت گرفته اما باید گفت که ارتباط تنگاتنگی بین فدراسیون و هیات های استانی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه فدراسیون ایران بر خلاف کشورهای پیشرفته نظیر آلمان و فرانسه وابسته به استانها نبوده و دوره های آموزشی مناسبی در این مناطق برگزار نمی کند افزود: خوزستان در بحث اسب دوانی، استقامت و اسب اصیل عرب می تواند در دنیا حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد اما متاسفانه تمرکز و دقت خوبی روی این بخش ها صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه اسب اصیل عرب خوزستان نیاز به حمایت بیشتری در سطح کشور دارد گفت: معتقدم که سیستم فدراسیون ایران باید به گونه ای باشد که باشگاه های فعال و زیر پوشش آن هر چند مدت یک بار با متدهای روز دنیا آشنا شوند و برای سوارکاران و باشگاه داران کلاس های آموزشی برگزار کند.
زلینگر اظهارکرد:در کشوری نظیر آلمان که در دنیای سوارکاری از جایگاه بالایی برخوردار است، تمامی باشگاه ها توسط فدراسیون آن کشور رصد می شوند و تمامی باشگاه ها موظف هستند که هر دو سال یک بار در یک امتحان شرکت کنند اما در ایران به این شکل نیست.
وی با بیان اینکه ایران کشور بسیار بزرگی بوده و در صنعت اسب از شرایط خوبی در جهان برخوردار است افزود: برای اینکه سوارکاری ایران بتواند پله های ترقی را به خوبی طی کند نیازمند یک سری فرایند است که باید به درستی انجام شود، هر چند خوزستان از قطب های سوارکاری ایران است اما هنوز سیستم جامعی در این استان وجود ندارد که بتوان از این طریق، کارگاه های آموزشی با حضور مربیان برتر دنیا برگزار کرد.
این داور اسپانیایی ادامه داد:با توجه به وجود اسب های اصیل عرب در خوزستان، اگر بتوان از سنین پایه به آموزش سوارکاران بپردازیم به طور قطع نتایج بهتری کسب خواهد شد. زیرساخت در گسترش
این رشته بسیار موثر است اما تا زمانی که مسیر مشخص و درستی نباشد نمی توان شاهد پیشرفت این رشته بود.
وی افزود: فدراسیون های دیگر کشورها، سوارکاران مستعد اما بی بضاعت هر استان را شناسایی کرده و به مالکان اسب ها معرفی می کنند تا از طریق آنها در مسابقات شرکت کنند؛درخوزستان استعدادهای خوبی وجود دارد که به دلیل مشکلات مالی مجبور به استفاده از زین نامناسب و یا جنس درجه 2 و 3 هستند که این امر در نوع سوارکاری آنها تاثیرگذار است.
زلینگر گفت:برای انتقال یک ایده خوب به سوارکاران خوزستانی باید از حضور داوران و مربیان مطرح دنیا استفاده کرد و علاوه بر برگزاری دوره های متفاوت باید هر دو ماه یک بار به شکل اصولی از سوارکاران استان امتحان گرفته شود. به طور قطع با اجرای این سیستم در طول مدت چند سال می توان شاهد پیشرفت خیره کننده ای در سوارکاری ایران و خوزستان بود.
به گزارش ایرنا رقابت های اسب اصیل عرب 25 اسفند در اهواز برگزار شد که در کلاس رده مبتدی، اسب های دنیا ساکی، کژال و مهیب به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین در کلاس سواری با کلاس محلی اسب های مهیب، ویان و مرحبا اول تا سوم شدند. در کلاس مسیر پیمایی اسب های بوژان، باهره و بیانسه به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.