کورش مودت چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال هندیجان اظهار کرد: این طرح ها در حوزه کشاورزی و صنعت ثبت شده اند که 22 طرح از این طرحها به تایید کمیته فنی استان رسیده است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی با حمایت از بخش خصوصی ضمن رفع موانع تولید و کاهش دغدغه سرمایه گذاران به افزایش سهم اشتغال در این شهرستان کمک کنند
فرماندار هندیجان ادامه داد: زیرساختهای خوب صید و صیادی و بندر تجاری از ظرفیت های این شهرستان است و باید ضمن تقویت این بخش ها زمینه لازم برای اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزا با جذب سرمایه گذاری فراهم شود.
وی یکی از دلایل عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اشتغال این شهرستان را فرایند طولانی اخذ مجوز دانست و افزود: گرفتار کردن سرمایه گذاران در فرایند طولانی اخذ مجوز موجب شده سرمایه گذار علاقه ای برای ورود به این فرایند پیدا نکند و سرمایه خود را در مسیر دیگری غیر از اشتغال زایی هزینه نماید.
مودت ادامه داد: سهم اشتغال در هندیجان باید به سمت اشتغال زایی از طریق سرمایه گذاری و ایجاد مجتمع و کارگاه های تولیدی برای ایجاد اشتغال پایدار نیز سوق پیدا کند و دستگاه های اجرایی با رفع موانع سرمایه گذاری و اجرای طرح هایی که مدت هاست در بروکراسی اداری گرفتار فرایند اخذ مجوز شده اند، مردم را به سرمایه گذاری در این شهرستان ترغیب و از فرار سرمایه گذار جلوگیری نمایند.
فرماندار هندیجان افزود: اجرای طرح های آبزی پروری در این شهرستان تحولی در حوزه اشتغال و افزایش سهم صید هندیجان در استان درپی خواهد داشت و لازم است روند تشکیل تعاونی ها از طریق ادارات ذی ربط تسریع یابد تا سرمایه گذار بتواند سایر مراحل کاری خود را به انجام برساند.
وی گفت: ادارت باید اختلافات فیمابین خود را از طریق حضور در جلسات فنی برطرف کنند تا سرمایه گذاران بدون درگیر شدن با این مشکلات به فعالیت بپردازند.
کارآفرینان و سرمایه گذاران می توانند برای معرفی طرح های خود در سامانه کارا به نشانی www.kara.mcls.gov.ir ثبت نام و وارد رویه دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی و عشایری شوند.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
7163/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.