علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در چهار سال گذشته بیش از 10 درصد واحدهای صنعتی و معدنی سمنان به دلیل کمبود آب غیرفعال شد و ادامه این روند این استان را با بحران افزایش آمار بیکاری مواجه می کند.
اکنون در استان سمنان بیش از 570 واحد معدنی فعال است.
وی اظهارداشت : برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سمنان باید به زیرساخت های سرمایه گذاری توجه کرد و با وضعیت موجود نمی توان برای کاهش آمار بیکاری در استان قدم های جدی برداشت.
وی اضافه کرد : بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی سمنان اکنون با مشکل نقدینگی، نبود بازار فروش و خام فروشی مواجه است و باید تا پایان امسال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تصمیم گیری کرد.
جمعه ای خاطرنشان کرد : سمنان از ظرفیت های بسیار قابل توجه ای در بخش معدن، صنعت و گردشگری در مقایسه با سایر استانهای کشور برخوردار است و با همدلی مسوولان دستگاه های اجرایی و با آماده سازی زیرساخت ها می توان برای افزایش اشتغال اقدام کرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت : تاکنون بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد و پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات دیگر هم در دستور کار قرار دارد.
جمعه ای یادآور شد : با ارایه تسهیلات رونق تولید در سال گذشته برای بیش از هشت هزار نفر در بخش صنعت و معدن سمنان اشتغالزایی شد و با اتخاذ این برنامه راهبردی متوسط آمار بیکاری از 12.5 درصد درصد سال به کمتر از 9 درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.