به گزارش خبرنگار ایرنا، علیمردان شیبانی روز سه شنبه در همایش یکروزه تببین نقش صنایع نساجی و تولید پوشاک در اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی کرمانشاه که در دانشگاه رازی این شهر برگزار شد، در خصوص دلایل اهمیت صنعت نساجی اظهار داشت: صنعت نساجی و تولید پوشاک یکی از صنایع مورد نیاز همگان است، چرا که انسان از بدو تولد تا هنگام مرگ به پوشاک نیاز دارد.
وی با بیان اینکه نسل امروز بسیار توانمند است که باید این توانایی را باور کند، ادامه داد: وجود اقلیم متنوع یکی از مواهب طبیعی ما محسوب می شود و از سوی دیگر داشتن 16 کشور همسایه مصرف کننده مزیتی دیگر برای ما و برای این صنعت است.
به گفته شیبانی، جوانان با دانش و آموخته های خود می توانند در صنعت نساجی قدم بگذارند چرا که این صنعت دارای ارزش افزوده بالایی است و بیشترین ارزش افزوده را در بین صنایع دارد و در عین حال به سرمایه گذاری اندکی نیاز دارد و از سطح اشتغال زایی بالایی برخوردار است.
شیبانی در پاسخ به این سوال که چرا صنعت پوشاک به خوبی رشد نداشته اظهار داشت: گاه قوانین دست و پاگیر قانون کار، مانع از پیشرفت صنعتگر می شود، این قوانین باید رفع شود.
وی یادآور شد، قانون کار موجب نگرانی سرمایه گذاران از جذب نیروی جدید می شود، در صورتی که باید فرصت برای سرمایه گذاران فراهم شود تا بخش خصوصی به کارآفرینی تشویق شود.
وی اظهار کرد: صنعت پوشاک قابلیت صادرات را دارد و باید از قدرت رقابت برخوردار شود، از همین رو باید قیمت تمام شده کم و کیفیت بالا باشد.
شیبانی خاطرنشان ساخت، حضور در صنعت منسوجات را از سالهای دور تنها با داشتن 600 متر زمین آغاز کردم که اکنون دارای چندین واحد صنعتی هستم و شایسته است که جوانان توانمند برای قدم گذاشتن در این مسیر اشتغال آفرین تلاش کنند.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.