دکتر شکراله سلمان زاده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی که در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و ورود میهمانان نوروزی و راهیان نور اجرا می شود اماکنی از جمله تفرجگاه ها، هتل ها و رستوران ها مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی افزود: در بازرسی از این اماکن با هرگونه مورد تهدید آمیز برای سلامت مردم برخورد جدی صورت می گیرد.
سلمان زاده بیان کرد: 35 گروه در قالب 265 کارشناس و مهندس سلامت محیط ، بازرسی از این اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی را انجام می دهند.
رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: سامانه 190 نیز آماده رسیدگی به شکایات مردمی است که در صورت مشاهده هرگونه موارد مغایر با موازین بهداشتی اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: با سایر نهادهای مربوطه از جمله دامپزشکی برای جلوگیری از عرضه گوشت یا مرغ و دام زنده در معابر عمومی، شهرداری برای نظافت در اطراف بازارچه ها، و آب و فاضلاب برای تامین آب سالم، حفظ کلر آب و امنیت میکروبی آب در شبکه آبرسانی، و اتحادیه ها و اصناف نیزهماهنگی لازم برای بازرسی مشترک صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده اجرا می شود.
بر اساس این گزارش، در طرح بسیج سلامت نوروزی پارسال، بیش از 40 هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خوزستان انجام شد و 942 مرکز به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند؛16 مرکز عرضه مواد غذایی فاقد شرایط بهداشتی تعطیل و بیش از هشت و نیم تن مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.