جمال ناصحی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بازدید توسط 120 بازرس انجام شده و در این بازدیدها چهارهزار و 500 نمونه برداری صورت گرفته است.
ناصحی فر اظهار کرد: در این مدت بیش از 40 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی، همچنین 727 کیلوگرم مواد آرایشی و بهداشتی معدوم شده است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط علوم پزشکی زنجان با اشاره به ضرورت کنترل مستمر آب شرب شهروندان، گفت: در این مدت بیش از 212 هزار مورد کلرسنجی از شبکه آب و بیش از 6 هزار مورد نمونه برداری شیمیایی و میکروبی انجام شده است.
وی تصریح کرد: نیمه نخست سال جاری حدود 10 هزار کارت معاینه پزشکی برای اصناف صادر شده و بیش از 643 متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.
ناصحی فر با تاکید بر ضرورت دقت مردم در خرید از عرضه کننده گان مواد غذایی، گفت: نباید مردم فریب قیمت های ارزان 2هزار و 500 یا 3 هزار تومانی برخی رستوران ها را بخورند، چرا که بسیاری از این فروشندگان از مواد غذایی بی کیفیت، غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته استفاده می کنند.
کارشناس مسئول بهداشت محیط علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: تاکنون نزدیک 15 مورد از این عرضه کنندگان شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، بیش از 17 هزار مرکز تهیه، توزیع و مراکز عمومی خدمات رسانی در حوزه مواد غذایی هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.