حسین صفاری روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند در استان اصفهان آغاز شده است و همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس که بیشترین مراجعه و استفاده مردم و مسافران نوروزی را دارند مورد بازرسی های تخصصی بهداشتی قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی به طور رسمی از 15 اسفند آغاز می شود ولی امسال در استان اصفهان با توجه به گستردگی مراکز حساس این طرح از اول اسفند آغاز شد و تا 15 فروردین سال آینده اجرا می شود.
وی با بیان اینکه حدود 62 هزار مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و حدود 60 هزار مکان عمومی در استان اصفهان شناسایی شده است، تصریح کرد: از بین این مراکز و اماکن عمومی حدود 30 هزار مرکز و مکان بدلیل مراجعه بیشتر مردم در ایام تعطیلات نوروز به عنوان مراکز حساس شناسایی شده اند.
وی از جمله این مراکز حساس را رستوران ها، فست فودها، اماکن اقامتی، هتل ها، آجیل فروشی ها و شیرینی فروشی ها اعلام کرد.
صفاری ادامه داد: حدود 800 مرکز بین راهی نیز در استان وجود دارد که وضعیت بهداشتی آنها باید کنترل شود.
وی با اشاره به فعالیت 40 تیم دو نفره سیار و 30 تیم دو نفره ثابت در طرح سلامت نوروزی استان اصفهان، گفت: 18 تیم از آنها در کلانشهر اصفهان به بازرسی و رسیدگی به شکایت ها می پردازند.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: در 13 روزی که از اجرای طرح سلامت نوروزی در استان آغاز شده حدود هفت تُن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از برخی از این مراکز و اماکن کشف و معدوم شده است.
مانور بسیج سلامت نوروزی به طور نمادین امروز یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور مسئولان دانشگاه و بازرسان گروه بهداشت محیط برگزار شد.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.