به گزارش ایرنا محمد صادق کریمی کیا شنبه در دومین همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان در تالار امام رضا (ع) اهواز بیان کرد: نوجوانان و جوانان نباید معتاد فضای مجازی شوند و این موضوع به اندازه ای مهم است که لازم است مراکزی برای ترک اعتیاد به فضای مجازی ایجاد شود.
وی با بیان جوانان و نوجوانان باید در فضای مجازی خود مراقبتی و مدیریت بر خود داشته باشند، گفت: در پنج سال اخیر نقش فضای مجازی در زندگی پررنگ تر شده و بیشتر افراد جامعه با این فضا سروکار دارند.
کریمی کیا افزود: در چند سال اخیر در خصوص مدیریت مساله اجتماعی و آسیب های اجتماعی کارهای خوبی انجام شده و حتی رهبر معظم انقلاب به این بحث ورود کرده است.
وی اظهار کرد: در خوزستان نیز رویکردهای کشوری برای آموزش در استفاده درست از فضای مجازی و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه موضوع و مسایل اجتماعی بسیار سخت و پیچیده است گفت: رویکرد ما این است که در سطح دانش آموزی خود مراقبتی و مدیریت خود را تقویت کنیم تا مانع وارد شدن آسیب به دانش آموزان بر اثر ناآگاهی شود.
وی افزود: آگاهی دانش آموزان در سن بلوغ باید افزایش یابد تا دچار گرفتاری های فضای مجازی نشوند.
مدیرعامل جمعیت مبارزه با مواد مخدر و پژوهش آسیب های اجتماعی خوزستان بیان کرد: شرایط برای پر کردن اوقات فراغت و شادی و نشاط جوانان و نوجوانان توسط مسئولان استانی فراهم نشده و این موضوع باعث شده که این قشر بیشتر وقت خود را در فضای مجازی باشند.
داریوش مرادی افزود:کمبود فضا برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و نبود فرهنگ سازی باعث انحراف و وارد شدن آسیب به برخی از جوانان و نوجوانان شده است.
وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی دانش آموزان با هجوم فرهنگ بیگانه در فضای مجازی و پیشگیری از به انحراف کشیدن جوانان و نوجوانان عنوان کرد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.